Forumet - ögonkontakt?

ögonkontakt?

752 0 59

Spana också in:

Tickstart:

doktor i vadå?

på bup

isola:

man tittar väl på den andra nästan hela tiden? men med stirrar menar hen kanske att du med uppspärrade ögon äter hen med blicken som ett utsvultet barn

tyckte inte jag hade uppspärrade ögon eller ens i närheten av det [sad]

ja, jag trodde man brukar titta på den andra nästan hela tiden i samtal med
asså jag kollar ju på ögonen men händer ju att man kollar på läpparna när de rör sig eller typ på något annat bakom eller vid sidan om och växla emellan (när jag själv ska prata). kör med mycket rörelser med händer o så, kanske kolla på deras rörelser om de också har några. titta på det de pillar på om de har något i händerna osv.

ibland händer jag att jag fastnar för mycket på ögonen och då börjar jag tänka på att jag fastnat på ögonen och kan inte fokusera på det personen säger.....
Hejdunkudde:

tyckte inte jag hade uppspärrade ögon eller ens i närheten av det [sad]

Men de gillar att utvärdera en sådär. När jag var på bub för min ångest för några år sedan så skulle jag och en lång doktortanten gå in i ett annat rum genom en lång korridor. Jag gick bakom henne och fixade med min väska lr ngt och plötsligt ser jag i mitt blickfång hennes mörkklädda bak med ett häftstift på. Det var inte riktigt inborrat, men om hon satte sig ordentligt så skulle hon nog känna det. Jag funderade och tänkte nej hon kommer stämpla mig som aspie eller ngt om jag säger ngt sådant, men jag kunde ju inte låta henne spetsas heller.. så när vi kommit in i rummet sade jag det lite försynt. Hon började febrilt skriva i sitt anteckningsblock och frågade om jag ofta tog upp ämnen som man "vanligen" inte tar upp osv. [sad]
honolulu:

hade du svarat samma om jag skrivit grejar med något de har i händerna? hade du svarat då? hade vi haft denna diskussionen om jag hade skrivit grejat, hade vi haft det?

baby jag har inte facit vafan all i know is how 2 play the blues

intressant frågeställning dock och min kvalificerade gissning lyder: nje!
Hejdunkudde:

hur ofta ska man ha ögonkontakt i ett samtal? hur länge är det för att någon ska ta det som att man stirrar?

Att någon upplever att en stirrar behöver inte direkt ha att göra med att man har obruten ögonkontakt, utan hurdan ögonkontakt man har.

Försök köra ett avspänt, avslappnat och vänligt minspel, så kommer folk sannolikt inte tycka dig vara stirrig även om du har obruten ögonkontakt rakt igenom.