Aviseringar
Rensa alla

ögonkontakt?


Ämnesstartare

hur ofta ska man ha ögonkontakt i ett samtal? hur länge är det för att någon ska ta det som att man stirrar?

blir lite nyfiken då min doktor påpekade att jag stirrar i samtal


   
Citera
Ämnesstartare

Hejdunkudde:

blir lite nyfiken då min doktor påpekade att jag stirrar i samtal

hahahahahaha fan vilken awkward doktor.

Brukar stirra ifall den andra gör det, kolla bort lika mycket som den andra osv, gör det automatiskt så vet inte riktigt hur mycket det blir.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

man tittar väl på den andra nästan hela tiden? men med stirrar menar hen kanske att du med uppspärrade ögon äter hen med blicken som ett utsvultet barn


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

doktor i vadå?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tickstart:

doktor i vadå?

på bup

isola:

man tittar väl på den andra nästan hela tiden? men med stirrar menar hen kanske att du med uppspärrade ögon äter hen med blicken som ett utsvultet barn

tyckte inte jag hade uppspärrade ögon eller ens i närheten av det [sad]

ja, jag trodde man brukar titta på den andra nästan hela tiden i samtal med


   
SvaraCitera

Jag brukar titta på den andre i princip hela tiden om jag inte blir distraherad av något som händer i periferin. Har aldrig fått höra att jag stirrar.

Din läkare är säkert bara knasig [no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ska man lyssna på dom som vet vad dom gör så ska det tydligen vara hela tiden, det ska tydligen vara ett av det yttersta tecknen på att man är intresserad av konversationen. Men jag kan in hålla med. Å andra sidan får jag inte prata med andra heller.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Om man tänker på det så blir det helt konstigt, men om man inte tänker på det så kollar man ju bort automatiskt då och då...har hört att man ska kolla den andra i ögonen lite över 60% eller nåt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tycker vissa "läkare" och sånt har ganska konstigt kroppsspråk och konstig ögonkontakt vet inte varför men känns bara så[shake]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Man kollar på den andre medans den pratar och växlar mellan att kolla bort och på hen när man själv pratar. typ. [cool]


   
SvaraCitera

asså jag kollar ju på ögonen men händer ju att man kollar på läpparna när de rör sig eller typ på något annat bakom eller vid sidan om och växla emellan (när jag själv ska prata). kör med mycket rörelser med händer o så, kanske kolla på deras rörelser om de också har några. titta på det de pillar på om de har något i händerna osv.

ibland händer jag att jag fastnar för mycket på ögonen och då börjar jag tänka på att jag fastnat på ögonen och kan inte fokusera på det personen säger.....


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hejdunkudde:

tyckte inte jag hade uppspärrade ögon eller ens i närheten av det [sad]

Men de gillar att utvärdera en sådär. När jag var på bub för min ångest för några år sedan så skulle jag och en lång doktortanten gå in i ett annat rum genom en lång korridor. Jag gick bakom henne och fixade med min väska lr ngt och plötsligt ser jag i mitt blickfång hennes mörkklädda bak med ett häftstift på. Det var inte riktigt inborrat, men om hon satte sig ordentligt så skulle hon nog känna det. Jag funderade och tänkte nej hon kommer stämpla mig som aspie eller ngt om jag säger ngt sådant, men jag kunde ju inte låta henne spetsas heller.. så när vi kommit in i rummet sade jag det lite försynt. Hon började febrilt skriva i sitt anteckningsblock och frågade om jag ofta tog upp ämnen som man "vanligen" inte tar upp osv. [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Man kan ju kolla på röven och på brösten lite, typ 90% bröst.- och rövkontakt och 10% ungefär ögonkontakt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

honolulu:

titta på det de pillar på om de har något i händerna osv.

[blush][blush][wink]


   
SvaraCitera

Isotop:

hade du svarat samma om jag skrivit grejar med något de har i händerna? hade du svarat då? hade vi haft denna diskussionen om jag hade skrivit grejat, hade vi haft det?


   
SvaraCitera