Aviseringar
Rensa alla

Ögonkontakt?


Rosa
 Rosa
Ämnesstartare

Jag är otroligt dålig på ögonkontakt med personer jag inte känner sålänge jag inte pratar med personen/personerna i fråga. Dvs när man går ute, tunnelbana, skolan osv.
Jag kollar bort vaarje gång efter en halv sekund. Anses inte det vara ett dåligt självförtroende?

Hur gör ni egentligen? Om ni går förbi några tex kollar ni dem i ögonen då? länge? Ler ni? ler dem? kollar dem bort? osv. Jag får aldrig uppleva dedär xD

Något man kan tänka på för att inte tycka det är jobbigt att ta ögonkontatkt med "främlingar" samt hur blir man bättre?


   
Citera

varför ska man kolla en random person i ögonen...


   
SvaraCitera

aldrig förstått varför man ska stirra på folk [sad]


   
SvaraCitera

Möter bara blicken med folk i mitt grannskap för så har min mor uppfostrat mig.
Och jag lyder min mor.


   
SvaraCitera

Rosa:

Anses inte det vara ett dåligt självförtroende?

beror väl på
om du alltid kollar ner i backen när folk möter din blick så tyder väl det på att du är "underordnade" dem typ.

Rosa:

Hur gör ni egentligen? Om ni går förbi några tex kollar ni dem i ögonen då? länge? Ler ni? ler dem? kollar dem bort? osv. Jag får aldrig uppleva dedär xD

Kollar "förbi" folk normalt när jag är ute, alltså inte i ögonen. ser nog rätt nollställd ut. ler väl typ bara mot random folk om de råkar gå in i mig eller något och ber om ursäkt


   
SvaraCitera

du behöver inte titta in i någons ögon!
titta på pannan eller näsan så ser det ut som du gör det, eller så tittar du bara mot dem (stå inte bortvänd bara för det är inte så trevligt och så hör man inte vad du säger)


   
SvaraCitera

Nej kollar inte folk i ögonen när jag går förbi dem, sålänge jag inte känner personen i fråga [y]


   
SvaraCitera

du får ett rikare liv och en annan syn på andra människor med hjälp av ögonkontakt. egna föreställningar om andra människor kan inte ta lika stor plats då!


   
SvaraCitera

1 1hd:

varför ska man kolla en random person i ögonen...

Hej din jävla jävel [love]


   
SvaraCitera
Papper

För mig blev det lättare med tiden och ju mer jag umgicks med människor. Är fortfarande rätt blyg dock.

Om du ofta undviker ögonkontakt så fattar folk att du har svårt för det, inget konstigt med det.


   
SvaraCitera

dazed:

Hej din jävla jävel

tjabba tjena [bigsmile]


   
SvaraCitera

Jag hade samma problem tidigare, men i takt med att mitt självförtroende (som numera är på topp) höjdes började jag kunna se in i främmande så väl som för mig kända personers ögon. Känns faktiskt skönt när man har gjort det, personer får ofta en trevligare uppfattning om en. [y]


   
SvaraCitera