Aviseringar
Rensa alla

Ögonkontakt upprepande gånger?


Ämnesstartare

Hur hade ni gjort?

Detta har hänt mig två gånger:

Första gången var på tåget påväg hem från skolan. När jag stod och väntade på tåget så stod det även en flicka jämte mig som också skulle åka med samma tåg. Hon såg väldigt glad ut av någon anledning, jag märkte även att när jag kollade på henne så kollade hon på mig också. (hon såg väldigt tillmötesgående ut) .

Sedan när vi satte oss på tåget så satte hon sig snett bakom mig. Under hela resan så satt vi och kollade på varandra lite då och då, upprepande gånger. Jag noterade att hon kollade på mig varje gång tåget stannade vid en hållplats, nästan som om hon försökte se vart jag skulle gå av.
När jag väl klev av så visste jag inte riktigt om jag skulle säga hej eller inte, det kändes uppenbart att jag borde gjort det men jag gjorde aldrig det.
Sen såg jag aldrig henne igen.

Andra gången var på flyget påväg hem ifrån London. Samma visa där, en tjej satt snett bakom mig, i min ålder skulle jag tro. Hon såg dock inte lika glad och tillmötesgående ut, men hon såg snäll ut. Under hela resan satt vi och kollade på varandra fram och tillbaka upprepande gånger. Men det slutade likadant som vid första gången. Vi klev av flyget och sen har jag inte sett henne igen.

Hur hade ni gjort? Hade ni gått till mötes med någon utav dessa tjejer?
Eller är det konstigt?....


   
Citera

Prata med alla du vill prata med. Man mår bra av det.


   
SvaraCitera

Hur jag hade gjort? Jag hade suttit kvar och försökt undvika ytterligare ögonkontakt för att inte hamna i en situation där jag förväntas ta initiativ. 

Är det något jag skulle rekommendera? En helt annan fråga.


   
SvaraCitera

Det är absolut inte konstigt att agera efter det, förmodligen så hoppades väl dom på att du skulle göra något för att de kanske var för fega för att inleda något själva.
Vad jag själv hade gjort är en annan sak men det är för att jag är så jävla rädd för att bli dissad osv.


   
SvaraCitera

Jag brukar säga hej till de flesta jag får ögonkontakt medFörvirrad Ibland så.tyst att dom inte hör


   
SvaraCitera

Tycker du som panda. Prata med alla du vill prata med


   
SvaraCitera