Aviseringar
Rensa alla

öh fråga


Ämnesstartare

bourgeoisie:

anarki

Beror på vad man menar med det, men [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Viljans Triumf:

Har du bättre saker att spendera din tid med?

nej :S

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Jonnybravo91:

Inget som säger att det tar tre år.

plugga in hela skiten på två? låter lite ansträngande.

Wanking BC:

Beror på vad man menar med det, men

[smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

bourgeoisie:

nej :S

Då har du inget att förlora på att gå på gymnasiet


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

bourgeoisie:

ja, fast det borde ju vara en annan sak när man pluggar sånt man är intresserad av?

att man är mer intresserad för det, ja. där har du en skillnad. En annan är att det är mycket mer att läsa, nu talar jag inte om någon enstaka sida här och var i olika böcker utan hela böcker, uppsatser på 15-30 sidor som skall skrivas, tempot är högre osv.

har man inte motivation så blir det svårt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Viljans Triumf:

Då har du inget att förlora på att gå på gymnasiet

hade varit trevligare att läsa roliga universitetskurser 🙁


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

bourgeoisie:

plugga in hela skiten på två? låter lite ansträngande.

Tycker du att tre år känns som ett tidsfördriv och vill läsa univeritetsstudier, men samtidigt tycker två år av hårt plugg låter ansträngande så behöver du;

A: Inse hur svåra universitetsstudier är.

B: Inse vad gymnasiestudier betyder.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

bourgeoisie:

hade varit trevligare att läsa roliga universitetskurser 🙁

Ja, men det är ett ganska stort steg mellan grundskola och högskola/universitet, du behöver gå gymnasiet först, det finns inget sätt att skippa det


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

passaro:

En annan är att det är mycket mer att läsa, nu talar jag inte om någon enstaka sida här och var i olika böcker utan hela böcker, uppsatser på 15-30 sidor som skall skrivas, tempot är högre osv.

[love]

passaro:

har man inte motivation så blir det svårt.

antar att det där är sant

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Jonnybravo91:

Tycker du att tre år känns som ett tidsfördriv och vill läsa univeritetsstudier, men samtidigt tycker två år av hårt plugg låter ansträngande så behöver du;

eheh

Jonnybravo91:

A: Inse hur svåra universitetsstudier är.

äh, hur svårt kan det vara liksom? :S

Jonnybravo91:

B: Inse vad gymnasiestudier betyder.

avskyr att plugga ämnen jag inte tycker är roliga eller lär mig någonting av. men du kanske har rätt, är väl inte toksvårt att plugga in gymnasiet lite snabbare.

Viljans Triumf:

Ja, men det är ett ganska stort steg mellan grundskola och högskola/universitet, du behöver gå gymnasiet först, det finns inget sätt att skippa det

bbuuuuh [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

bourgeoisie:

äh, hur svårt kan det vara liksom? :S

Försök med 3 gånger svårare än gymnasiestudier och 5 gånger svårare än högstadiestudier.

bourgeoisie:

avskyr att plugga ämnen jag inte tycker är roliga eller lär mig någonting av.

Vilka typer av ämnen pratar vi om?

bourgeoisie:

men du kanske har rätt, är väl inte toksvårt att plugga in gymnasiet lite snabbare.

Vill du viga all din fritid till plugg utan lärares assistans, så nej, då lär du ha det mesta klart i mitten på tvåan.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

bourgeoisie:

kan man läsa universitetskurser utan att ha gått gymnasiet?

du kommer inte klara högskolan om du inte klarat gymnasiet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jonnybravo91:

Vilka typer av ämnen pratar vi om?

statsvetenskap, genusvetenskap osv. skulle kanske vilja läsa internationella relationer. samhällsvetenskapliga ämnen hur som helst.

lacostekrokodilen:

du kommer inte klara högskolan om du inte klarat gymnasiet.

trist.

flyttade du till polen förresten? [bigsmile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

bourgeoisie:

statsvetenskap, genusvetenskap osv. skulle kanske vilja läsa internationella relationer. samhällsvetenskapliga ämnen hur som helst.

Fel. Vilka typer av ämnen pratar vi om - som du inte tycker om och inte lär dig något av?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jonnybravo91:

Fel. Vilka typer av ämnen pratar vi om - som du inte tycker om och inte lär dig något av?

aho läste fel, sry. skulle säga de flesta som inte är språk, eller de jag nyss räknade upp. visst lär jag mig någonting av att plugga fysik, men det är ju totalt genomtråkigt och dödar all motivation i världen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

bourgeoisie:

visst lär jag mig någonting av att plugga fysik, men det är ju totalt genomtråkigt och dödar all motivation i världen.

Så... Varför välja ett program efter fysik då? Det enda som behövs för högskolan är naturvetenskap A, vilken är en 50-poängs kurs av ren jäkla repition av sådant man lärde sig i tredje klass.


   
SvaraCitera

sånt här skulle du vetat om du gått ut gymnasiet[no-no] höhö


   
SvaraCitera