Aviseringar
Rensa alla

Öka i vikt


duden
Ämnesstartare

Tja! Jag är en kille, 18 år, som vill öka i vikt. Just nu är jag 170 cm och väger ca 51 kg. Försöker äta så mycket som möjligt och tränar även regelbundet men jag går ändå inte upp i vikt. Om någon har nå bra tips och råd så är jag mkt tacksam! 🙂


   
Citera
Ämnesetiketter

Är det endast vikt eller muskler? Kilo är lätt att få men inte i muskler...

Du kan ju testa Weight Gainer (Hade en kompis som gick från 55 till 70kg på det)
Kör mer fria vikter (marklyft, bänkpress och knäböj) istället för maskiner på gymmet.
Ät mer energirik mat och drick mer mjölk.


   
SvaraCitera
PMR
 PMR

Ofta så äter man mindre/mer än man faktiskt tror! Har du funderat över att prata med en dietist? Om du inte är nötallergiker(eller någon annan i ditt hushåll) så kanske du kan testa att äta som du gör nu och även lägga till någon näve nötter till mellanmål varje dag?

Sedan kan det också vara så att man helt enkelt har den kroppen och vikten som ens kropp naturligt vill hålla sig till, och att man får lära sig att acceptera det. I andra fall krävs medicin. 


   
SvaraCitera
Kudhos

Ät mer. Mer protein än tidigare, och lite mer kolhydrater. Testa släng in ett extra mellanmål av yoghurt + kvarg + lite müsli typ. 

Det är inte så att det inte går, du har inte fått i dig tillräckligt med mat bara. Håll koll på hur mycket du får i dig med t.ex MyFitnessPal appen eller skriv ner med penna och papper. Högst sannolikt så äter du idag tillräckligt för att bibehålla nuvarande vikt. 


   
SvaraCitera
PMR
 PMR

Kudhos: Det är inte så att det inte går, du har inte fått i dig tillräckligt med mat bara.

Fast det stämmer ju inte in på alla. Jag är nog ett väldigt tydligt exempel (vissa kan nog faktiskt intyga) då jag själv var i samma ålder. 


   
SvaraCitera

ät en 1000g burk Nutella och pizza


   
SvaraCitera

eller ät dig sprängmätt vid varje måltid så ökar nog vikten, om den inte gör det så har du jäkligt grym förbränning


   
SvaraCitera

För att gå upp i vikt behöver du ligga i kaloriöverskott. Ät mycket helt enkelt. myfitnesspal är en app som kan hjälpa 😛


   
SvaraCitera

At the gym


   
SvaraCitera
Kudhos

PMR: Fast det stämmer ju inte in på alla. Jag är nog ett väldigt tydligt exempel (vissa kan nog faktiskt intyga) då jag själv var i samma ålder.

Jag trodde det gällde mig också. Ingen är en speciell snöflinga som alla regler inte gäller på.

Gäller bara att äta mer. 


   
SvaraCitera
PMR
 PMR

Kudhos:

Jag trodde det gällde mig också. Ingen är en speciell snöflinga som alla regler inte gäller på.

Gäller bara att äta mer. 

Bör tillägga att det ändrades efter att jag börjat med medicin, så det var inte kosten. Sedan kan man ju ha hypertyreos. 

Trodde alla snöflingor var speciella. 


   
SvaraCitera

Drick röd mjölk. Och mycket.


   
SvaraCitera
Kudhos

PMR:

Bör tillägga att det ändrades efter att jag börjat med medicin, så det var inte kosten. Sedan kan man ju ha hypertyreos. 

Trodde alla snöflingor var speciella. 

Antar alltid att TS har inga sjukdomar eller tar någon medicin. Annars borde TS säga det.

Samt hög metabolism gör det inte omöjligt. Hög metabolism är snarare att den är lite högre än vanlig, räcker med att man tar ett extra mellanmål för att nå sitt kalorimål. 


   
SvaraCitera

Niklas:
Drick röd mjölk. Och mycket.

Röd mjölk är mellanmjölk. Allt annat är felaktigt. 


   
SvaraCitera

Speciellt då TS också bor i Norrland med Norrmejerier. 


   
SvaraCitera