Aviseringar
Rensa alla

Öka i vikt genom att äta


Ämnesstartare

Hej jag har varit smal sen jag föddes och börjar bli lite trött på det nu. Men jag undrar om det är något ide att äta 3500-4000kcal varje dag, kommer jag gå upp i vikt av det? Känns så omöjligt när man varit smal hela livet och går inte upp av skräpmat.

Har ni haft samma problem? [cry]


   
Citera
Ämnesetiketter

Det finns ingen näring i skräpmat, det är inte konstigt att du inte går upp av det. Det innehåller ju inget.
Prova att äta rikligt av nyttig mat. [smile]


   
SvaraCitera

Jag kan donera lite fett till dig


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Först och främst, ät ordentlig frukost. Till exempel frukt, grovt bröd, fil.
Ät lagomt mycket, näringsrik mat. Du kan till exempel fylla tallriken efter tallriksmodellen.
Potatis, ris, pasta och grönsaker är en bra grund.
Fet fisk är bra för blodådrorna, men annat kött funkar också.
Man kan också äta hårt bröd till maten, fibrer är bra för kroppen.
Sen är det ju alltid okej att använda grädde m.m i maten, bara inte för ofta.
Sen får man inte glömma frukten. En frukt om dagen brukar passa bra.

En nyttig och varierad kost helt enkelt. Finns säkert en hel massa kokböcker som kan hjälpa 🙂

Lycka till!


   
SvaraCitera

Styrketräning och ät som en häst, då kommer du att gå upp.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Underbart att inte kunna gå upp.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

halv_citronkaka:

Först och främst, ät ordentlig frukost. Till exempel frukt, grovt bröd, fil.

Du skojjar me mig?

Till trådskaparen: Ät me 2-3 timmars mellanrum och rätt sorts mat,ingen skit. kyckling,fisk,magert kött och råris,fullkornspasta/potatis (potatis ska mätta 3ggr mer än annat,så kanske ska undvika det).

Rör på dig mkt,kanske börja me morgonpromenad 30-60min varje dag innan frukost för att få igång din förbränning och därav kunna få i dig all mat,testa dig fram


   
SvaraCitera

XMinGrönaLampaÄrDödX:

Det finns ingen näring i skräpmat, det är inte konstigt att du inte går upp av det. Det innehåller ju inget.

Näring finns allt, det är bara fattigt på vitaminer/mineraler.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bara för att du äter skräpmat en gång om dagen betyder inte det att du går upp i vikt. Allt handlar om energi in kontra energi ut. Äter du hamburgare hela dagen som totalt innehåller 10.000 kcal men samtidigt rör på dig och gör av med 10.001 kcal (ett så klart mycket grovt exempel) kommer du sakta men säkert gå ned i vikt.

Ligger du på ett kaloriöverskott går du upp i vikt och tvärt om. Enkelt i praktiken.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vikingline:

Har ni haft samma problem?

Ditt problem ligger troligen i att du idrottar extremt eller helt enkelt äter mindre än du tror.

Du äter en pizza till lunch och är inte sugen på middag / äter skräpmat hela veckan för att sedan tappa aptiten i en vecka.
Att skippa frukost och mellanmål är också en klassiker, då hjälper det inte att vräka i sig till middag.


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera