Aviseringar
Rensa alla

Öka i vikt snabbt,snabbt,snabbt


mediakatt:

Vad menar du är rätt om man inte ska få i sig fett och kolhydrater? [confused]

Skrev nog lite konstigt [blush]
såklart ska man få i sig det, men blir det för mycket utav det går man upp i vikt, menade jag.


   
SvaraCitera

Crypto:

men blir det för mycket utav det går man upp i vikt,

han vill gå upp i vikt


   
SvaraCitera

Crypto:

Skrev nog lite konstigt såklart ska man få i sig det, men blir det för mycket utav det går man upp i vikt, menade jag.

Alltså, ja. Om syftet är att gå upp i vikt så är rätt kost rimligen en som resulterar i viktuppgång.


   
SvaraCitera

internet:

han vill gå upp i vikt

Därför jag skrev det sista om att han ska äta massor 🙂

mediakatt:

Alltså, ja. Om syftet är att gå upp i vikt så är rätt kost rimligen en som resulterar i viktuppgång.

Tror att om man är smal och inte äter rätt kost så borde man väl gå upp?


   
SvaraCitera

Crypto:

Tror att om man är smal och inte äter rätt kost så borde man väl gå upp?

Fattar inte alls vad du menar. Vad som är rätt kost för någon beror ju helt och hållet på vad syftet med den är.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Alltså, jag har redan länkat till den bästa tänkbara infon inom detta område HÄR <--- Länk


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mediakatt:

Jo, det går.

Nej. Den protein som blir överflödig omvandlas bara till energi.. men det finns forskning som tyder på att ett stort överskott av protein ändå ger positiv effekt på muskeltillväxt efter som proteinsyntesen förhöjs av det höga tillskottet.


   
SvaraCitera

IronFist:

Protein går det inte få för mycket av

Kroppen tar bara upp en viss mängd ändå så det spelar ju ingen större roll.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mediakatt:

Fattar inte alls vad du menar. Vad som är rätt kost för någon beror ju helt och hållet på vad syftet med den är.

+1

För någon som ligger på kaloribalans +-0 kan en påse rostade jordnötter om dagen vara rätt väg att gå. Var de extra kalorierna kommer ifrån spelar mindre roll.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

passaro:

Kroppen tar bara upp en viss mängd ändå så det spelar ju ingen större roll.

Har för mig att betakaroten höjer den maximala "användningen" av proteiner, och annat, som man får i sig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

passaro:

Kroppen tar bara upp en viss mängd ändå så det spelar ju ingen större roll.

Kroppen tar upp all protein. Vad den sedan används till är en annan sak. Så under hur lång tid kan kroppen ta upp en viss mängd protein menar du?. Ett överskott av protein resulterar till ökad proteinsyntes under hela dagen. Finns inga nackdelar.. bara fördelar och eventuella fördelar.


   
SvaraCitera

Hemlight:

Har för mig att betakaroten höjer den maximala "användningen" av proteiner, och annat, som man får i sig.

Poängen är ju att kroppen ändå inte tar upp all protein du får i dig, eller ja, felformulerat, men du fattar ändå. Vill gärna se källan till forskningen du hänvisade till.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

passaro:

Poängen är ju att kroppen ändå inte tar upp all protein du får i dig. Vill gärna se källan till forskningen du hänvisade till.

Jag såg det några månader sen, kommer dock inte ihåg källan :/


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

passaro:

Poängen är ju att kroppen ändå inte tar upp all protein du får i dig, eller ja, felformulerat, men du fattar ändå. Vill gärna se källan till forskningen du hänvisade till

Jag har läst många studier inom området träning och kost. Men sparar aldrig länkarna, utan jag lägger bara de viktiga delarna på minnet.
En snabb sökning på kolozzeum resulterade dock till några trevliga inlägg (av självaste Grub) plus en länk.

http://www.kolozzeum.com/forum/showpost.php?p=3934077&postcount=3

http://www.kolozzeum.com/forum/showpost.php?p=3980775&postcount=14

http://www.kolozzeum.com/forum/showpost.php?p=4160170&postcount=79

http://www.kolozzeum.com/forum/showpost.php?p=3981320&postcount=17


   
SvaraCitera

IronFist:

Nej. Den protein som blir överflödig omvandlas bara till energi.. men det finns forskning som tyder på att ett stort överskott av protein ändå ger positiv effekt på muskeltillväxt efter som proteinsyntesen förhöjs av det höga tillskottet.

Det finns också forskning som tyder på att ett proteinöverskott innebär för kraftig belastning på njurarna, vilket i sin tur kan leda till uttorkning, samt svagar skelett till följd av kalciumbrist.


   
SvaraCitera