Aviseringar
Rensa alla

Ökad kroppsbehåring av p-piller?


Ämnesstartare

HEJSAN

jag har sedan några veckor tillbaka ätit p-pillret Neovletta 28 och har under den tiden fått märkbart fler finnar, som väntat, och mer oroväckande betydligt ökad hårväxt.

Har fler upplevt hårigare mage/armar/etc av p-piller?
Om ja, gick det över?
Om ja, gick det över efter en tid (fortsatt p-piller) eller när ni slutade med p-piller eller bytte p-piller?

Jag gillar inte min nya behåring [sad]

hjälp tack.


   
Citera

Se det positivt, snart får du högre lön än dina vänninor som har likadant arbete.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

pallo217:

Se det positivt, snart får du högre lön än dina vänninor som har likadant arbete.

räcker inte [mad] hur ska jag bli hemmafru och kunna stå i köket omjag är hårig? [cry]


   
SvaraCitera

Har ätit p-piller ett tag och har inte fått ökad hårväxt. Har inte heller hört att man kan få det, fast det kanske beror på vilka p-piller man tar?


   
SvaraCitera

Har samma piller som du och har inte fått det.


   
SvaraCitera

fick inte mer behåring av neovletta

du kanske har gått ner i vikt och därför blivit "luden"?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

enhimmelskdrog:

du kanske har gått ner i vikt och därför blivit "luden"?

Jag trodde det först, men enligt googleresultat kan man tydligen bli hårigare... med hormonförändringar och beroende på gestagenhalt etc.
Vad jag undrar är framför allt om det kommer försvinna [cry]


   
SvaraCitera

overdose delusion:

Vad jag undrar är framför allt om det kommer försvinna

det försvinner nog om du slutar med pillerna iaf eftersom behåringen verkar bero på hormonförändringarna [y] du kan ju alltid gå till ungdomsmottagningen och fråga och höra med dom om du kanske kan få en annan sort eller så. visserligen är det ju hormoner i alla p-piller [tard]


   
SvaraCitera

Tråd finns redan


   
SvaraCitera

Tråden låst


   
SvaraCitera