Aviseringar
Rensa alla

Ökar onani sexlusten?


Ämnesstartare

Stämmer det att sexlusten ökar om man onanerar en gång om dagen?

Och blir det lättare att få orgasm under sex om man får en orgasm av onanering varje dag?


   
Citera
Ämnesstartare

Eh, beror väl fan på.


   
SvaraCitera

Vanilla:

Och blir det lättare att få orgasm under sex om man får en orgasm av onanering varje dag?

Jag vet nu inget om saken, men om inte annat kan jag tänka mig att du lär dig känna vad som är skönt mer om du övar på egen hand, och kan då hjälpa din partner att göra det skönare för dig. [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Varför skulle det göra det?

Är det inte mer logiskt att om man håller sig några dagar eller veckor så blir man mer upphetsad när det väl gäller?


   
SvaraCitera
Gifted

sculptura:

Är det inte mer logiskt att om man håller sig några dagar eller veckor så blir man mer upphetsad när det väl gäller?

Nah... det tror jag inte... Är inte onani som att typ gå och kolla på lösgodis i butiken, och smaka på EN enda, men sex är som att få en hel påse.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gifted:

Är inte onani som att typ gå och kolla på lösgodis i butiken, och smaka på EN enda, men sex är som att få en hel påse.

[cheers]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sculptura:

Är det inte mer logiskt att om man håller sig några dagar eller veckor så blir man mer upphetsad när det väl gäller?

Det är det jag undrar. För logiskt sätt borde det ju vara så.
Men samtidigt så säger många att, om man lär känna sin
kropp och "övar sig" att få orgasm så blir det lättare och lättare
och man får ett större behov. Det är som att dom säger att det
är bra att ha sex varje dag för till slut behöver man det och kan
njuta ännu mer utav det.


   
SvaraCitera

Vanilla:

Men samtidigt så säger många att, om man lär känna sin
kropp och "övar sig" att få orgasm så blir det lättare och lättare
och man får ett större behov. Det är som att dom säger att det
är bra att ha sex varje dag för till slut behöver man det och kan
njuta ännu mer utav det.

Du kanöva upp din kropp så du vet vad du gillar. Detta kan du använda när du har sex. Men sen handlar det om så mycket mer, tänder du på personen du har sex med? Är du kåt? Gör han eller hop på rätt sätt etc.

Men visst onanerar du så lär du känna din kropp! Detta är aldrig fel!


   
SvaraCitera

en gång vettu , då hade jag en svart katt , men han dog. Å det va la roligt för jag bruka ropa på'na bara för att få prata me'na


   
SvaraCitera
Hando

Vanilla:

Stämmer det att sexlusten ökar om man onanerar en gång om dagen?

Hos killar, NEJ! Hos tjejer, nej där också.
Fast det kan vara väldigt individuellt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vanilla:

Stämmer det att sexlusten ökar om man onanerar en gång om dagen?

Det har ingen direkt inverkan på sexlusten, ett välkänt knep för män som känner att de kommer för tidigt är att onanera precis innan samlag och köra direkt på andra ronden. ;>

Vanilla:

Och blir det lättare att få orgasm under sex om man får en orgasm av onanering varje dag?

Det beror på, om du onanerar ofta på samma sätt så lär du din kropp vad den vill ha, och om du stimuleras på samma sätt under sex så kommer du lättare, däremot så övar man som kille upp sig genom att onanera så att man kan hålla på längre när det gäller.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Creator:

en gång vettu , då hade jag en svart katt , men han dog. Å det va la roligt för jag bruka ropa på'na bara för att få prata me'na

Oh shit that's funny. [crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera