Aviseringar
Rensa alla

Önskar du att du fick dö? Min syster har cancer..


Ämnesstartare

Min syster är 8 år och hon har en elakartad tumör i hjärnan.

Hon kommer med andra ord att dö snart.
Hon är för fan bara 8 år.

Jag vet att det inte finns något att göra. Det finns ingen större makt som styr över sådan här skit, men det är förjävligt orättvist.
Hon förstår inte vad som händer. Hon fattar inte att hon snart inte kommer finnas till längre.
Men vi som gör mår inget annat än förjävligt.

Och så finns de äckliga och idiotiska slynorna som önskar att de dör. Som inte vill leva, som tackar nej till kärlek, till chansen att uppleva underbara saker och möjligheten att göra något av sitt liv.
Ni tycker att ni har det hemskt.
Fy fan vad jag önskar att jag fick skjuta er.

NI SJÄLVMORDSBENÄNGA HAR ETT VAL.
Det har inte min syster. Hon kommer aldrig få känna hur första kärleken känns, hon kan inte ens föreställa sig en framtid. HON HAR FAN INGET VAL.
Tänk efter innan ni klagar och önskar att ni dog.


   
Citera

Palla bli arg på andra, vi kan inte rå för att din lillasyster har cancer... (såja)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

BLODÅDRA:

Palla bli arg på andra, vi kan inte rå för att din lillasyster har cancer... (såja)

Nej, men ni är kapabla till att tänka efter när ni säger att ni vill dö om så är fallet. Sådana personer anar inte vad de går miste om.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Rock Lee:

Nej, men ni är kapabla till att tänka efter när ni säger att ni vill dö om så är fallet. Sådana personer anar inte vad de går miste om.

De flesta som är självmordsbenägna for real skulle jag våga påstå är minst lika sjuka som din syster är, även fast vissa går att hjälpa. Ta en typisk psykisk sjukdom som allt som oftast obehandlad slutar i självmord, till exempel manodepression. Det är som en elakartad tumör i hjärnan, bara det att den inte syns eller känns på samma sätt.

Ett jävligt ignorant uttalande, rocky lee, fast jag lider med dig... Det måste kännas förjävligt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

nekromutant:

Ett jävligt ignorant uttalande, rocky lee, fast jag lider med dig... Det måste kännas förjävligt.

Saken är den att det fortfarande finns hjälp för sådana personer med psykiska besvär. De kan få hjälp, åtminstone stoppas. Men det finns ingen som kan hjälpa eller stoppa det som händer min syster.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Rock Lee:

Ni tycker att ni har det hemskt.

ja, de kanske de har också. vem är du att dömma det?
tycker att det är hemsk, det med dín syster, men bli inte arg på andra för det. försök att släppa ut det du känner på annat sätt. lycka till.. med allt[love]


   
SvaraCitera

Rock Lee:

Och så finns de äckliga och idiotiska slynorna som önskar att de dör

Jag beklagar sorgen din - det måste vara hemskt att tvingas bevittna och vara ständigt medveten om en nära släktings framtida frånfälle. Detta gör det dock inte okay, även om jag förstår hur du resonerar, att attackera folk med självmordstankar. Självmordsbenägenhet är inget val, det är ett symptom på en psykisk sjukdom. En person väljer inte att vilja ta sitt liv.

Alla måste, till viss mån, få klaga över sina problem: stora som små. Det är mänskligt. Alla svär när de får papercut fastän det inte är farligt, utan bara svider lite. Detta fastän det finns folk som dör i cancer. Alla klagar på att de är hungriga när lunchen blir sen fastän det finns flera hundra tusen barn som svälter ihjäl i Afrika. Det fungerar inte att resonera som så att bara för att det finns folk som, och jag beklagar det verkligen, är sjuka till den grad att de inte kommer få bli vuxna, så skall ingen annan få klaga över sin misär, större eller mindre. Människor klagar, så är det.

Du har mina sympatier och det är hemskt att vissa inte får glädjen att växa upp; jag kan dock inte tillåta din tråd vara kvar eftersom det är en attack på personer som inte gjort något och som dessutom själva inte mår bra. Depression är inget som hittas på.


   
SvaraCitera

Tråden låst


   
SvaraCitera