Aviseringar
Rensa alla

Önskelista till UM-tomten


Ämnesstartare

Nu när det nalkas mot jul tycker jag att det är helt befogat att vi skriver en önskelista på vad vi önskar oss av UM-tomten.
Jag börjar!

Snälla UM-tomten, ge oss ett shoppingforum och gör så att chatten fungerar igen! Visserligen har vi forum för kläder, smink, möbler, bra shoppingstäder och missbruk (i de fall man som undertecknad drabbas av shopaholism med tillhörande abstinens) men ändå, ett renodlat shoppingforum borde vara på sin plats. Och den gamla chatten tycker jag borde vara varje UM:ares mänskliga rättighet.

Tack för ordet, amen och god jul!


   
Citera
Åtta

Snälla UM-tomten, flytta över UM till UMC och ge mig ett duktigt stort API att leka med.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Irrelevante:

gör så att chatten fungerar igen!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Snälla UM implementera Google Translate i UM så att vi förstår vad Åtta pratar om. [smile]


   
SvaraCitera

enhimmelskdrog:

Irrelevante: gör så att chatten fungerar igen!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Önskar mig fler intressanta trådar (författade av någon annan än undertecknad alltså)


   
SvaraCitera
Åtta

Myksa:

Snälla UM implementera Google Translate i UM så att vi förstår vad Åtta pratar om.

[blush]

UMC är Youmeets nya content management system. Ersättaren till den gamla UM-plattformen, vilket är vad vi använder nu.

API betyder Application Programming Interface. I det här fallet ett sätt att i externa applikationer komma åt data och information från UM. Om det fanns en publik API till t.ex. chatten så kunde man skrivit en plugin till t.ex. pidgin så att man kunde chatta genom det, istället för att behöva använda den ofantligt obehagliga klienten. En API för att komma åt olästa citeringar och dylikt hade besparat mig många grå hår. Tl;dr: Det låter nördar som mig göra coola saker. [blush]


   
SvaraCitera
time
 time

Snälla UM-tomten!
UM-chatten ska komma tillbaka, ja då. Så jag äntligen får se mitt namn i den nya, coola, t ex GRÖNA nya färgen för alla storbloggare. Jag önskar mig mer frid på forumet, att Sming inte blir mod, att Arazoid ska få kramp i fingrarna så vi kan få en kvart i lugn och ro och det skulle inte sitta helt fel med en "tack för att du har förpestat vår vardag med din lowliferblogg"-dammsugare.

Annars vill jag se fler färgteman än de som erbjuds för tillfället och kanske möjligheten att customize UM så det blir lite mer personligt. Fler UM-träffar i Stockholm. En UM-träff på Åland när det blir sommarvärme utanför våra fönster.


   
SvaraCitera

timeisrunningout:

Jag önskar mig att Sming inte blir mod

jag med 🙂

och så önskar jag mer fart i religionsforumet igen om saker som inte bara rör islam...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag önskar mig massa um-incest.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Snälla UM-tomten!
Jag vet att min julklapp är en resa. Men kan jag inte få önska mig en liten sak till? Nämligen att det blir maaaassa sol på den resan! [cute]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mindre rasister/sdare/nazister.

känner mig som ett offer [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag önskar mig ett borttagande av regel 19.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kära UM-tomten, jag önskar att det finns fler funktioner och möjligheter till att göra sin presentation finare. Bakgrundsfärger och dylikt.. [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mediakatt:

Jag önskar mig ett borttagande av regel 19.

Liberalist![mad]


   
SvaraCitera