Aviseringar
Rensa alla

Önskemål om Dragon Age III/Dragon Age i allmänhet


Ämnesstartare

Ja, vad önskar du dig i kommande Dragon Age-spel och vad hade du gärna sett att de inkluderat i de gångna?


   
Citera
Ämnesstartare

Personligen skulle jag vilja kunna gå runt och hota samt mörda människor med min stav eller möjligen mina händer, med magi helt enkelt. Jag skulle också vilja bli erkänd som en nedrans "apostate" och händelsevis blodsmagiker. Dessutom döda tempelarslen bara för att de råkar vara just tempelarslen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

önskar mig mest att de går tillbaks till samma typ av spel som dragon age:origins, snarare än att försöka göra ett linjärt over-the-shoulder hack'n slash av det. DA:O var så snorperfekt på så många plan, alla älskade det, och det sålde asbra. fattar inte varför så många spelutvecklare har så svårt att förstå uttrycket "if it ain't broke, don't fix it".


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag vill ligga. Bygga emotionella band till awesome och välskrivna karaktärer. En fängslande story. Bra dialoger. Och en katt. Fina miljöer att traska runt i.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nintendo:

Jag vill ligga. Bygga emotionella band till awesome och välskrivna karaktärer. En fängslande story. Bra dialoger. Och en katt. Fina miljöer att traska runt i.

[y]

Nintendo:

Och en katt.

!

Så djävla trött på hunden.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Skulle vilja ha ett alignmentsystem också, och kunna influera mina kompanjoner.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

En friare värld vore snällt. En där man kan besöka gamla ställen och även där man kan gå överallt istället för att bli stoppad av en osynlig vägg.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

"Interrupts" à la Mass Effect vore inte helt fel heller.


   
SvaraCitera
Åtta

Nintendos BFF:

önskar mig mest att de går tillbaks till samma typ av spel som dragon age:origins, snarare än att försöka göra ett linjärt over-the-shoulder hack'n slash av det.

Detta.

Nintendos BFF:

fattar inte varför så många spelutvecklare har så svårt att förstå uttrycket "if it ain't broke, don't fix it".

Tror inte att det har det minsta lilla att göra med spelutvecklare, utan snarare investerare/publicister som ser mer pengar hos en mer casual marknad (vilket de säkert har rätt i), vilket gör att de måste dumma ned spelet så att de inte tar sönder konsollspelarnas hjärnor.


   
SvaraCitera