Aviseringar
Rensa alla

Öppet brev till Åtta


Avrätta Knarko, skända hans lik!
Utropa UM till rådsrepublik!

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Gillar att Åtta är öppen med att de skiter i användarna låser alla som säger emot.


   
SvaraCitera
Åtta

Ensamvargen:

Hade det inte varit bättre att i tråden vi hade sätta sig och diskutera att eventuellt låta muppen komma tillbaka istället för att bara låsa och banna?

Ingen har bannats (här förutsätter jag att en ban innebär en permanent låsning). Efter en informell varning fick framtidstron en 24-timmarsvarning. I trashcan ser jag åtminstone två spam-trådar skapade av henne inom en kort tidsperiod, samt 5-10 likartade trådar från diverse användare. Var en 24-timmars låsning nödvändig? Nja. Det vet jag inte, eftersom jag inte har någon direkt insyn i hur klimatet då såg ut (kändes det som att det skulle leda till mer spam, kändes det som att användaren behövde ta lite frisk luft och lugna ned sig ett slag, o.s.v.) men det känns extremt /care att gnälla över en låsning som är över inom en dag - så länge det inte sker stup i kvarten. Gjort är gjort. I bästa fall hade det kunnat stoppa en massa onödiga bråk och spam. I värsta fall har en användare fått vara i read only mode i 24 timmar.

För min del så får ni diskutera muppen om ni känner för det. Men gör det då i EN tråd, på ett respektfullt och sansat vis. Att skapa hundrafjorton trådar med ärligt talat väldigt otrevliga budskap (som i t.ex. Rödingajävels post ovan) riktat mot en specifik person är inte rätt sätt att få igenom en förändring. Skriv istället ett lugnt och sansat PM och förklara hur ni skulle vilja lösa situationen, skaka hand och bli sams. Konflikthantering på den här nivån känns oroväckande dagisartad.

Men som sagt, jag lämnar det upp till moderatorkåren att välja hur de ska hanskas med den här situationen. Jag har inte tid att agera medlare mer. Jag ångrar att jag lade mig i ö.h.t.


   
SvaraCitera
gaah
 gaah
Ämnesstartare

Åtta:

Efter en informell varning fick framtidstron en 24-timmarsvarning.

Nej, framtidstorn fick ingen tydlig varning, informell som formell.

Åtta:

I bästa fall hade det kunnat stoppa en massa onödiga bråk och spam.

Ni skapade det istället.

Åtta:

en gör det då i EN tråd, på ett respektfullt och sansat vis.

Vi gjorde det, men vi valde att göra revolution när knarko låste den.
Lås upp tråden, så slipper ni detta.


   
SvaraCitera

Gör mig till envåldshärskare så ska jag rensa ut bland dessa undermänniskor.


   
SvaraCitera

Jag tror att åtta är sming.

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Även om Åtta påstår att han inte har samma åsikter som sming så är de av samma skrot och korn, därför anser jag att någon av kontona bör raderas då dubbelkonton inte är tillåtna. [no-no]


   
SvaraCitera

isola:

Åhh Åtta, du är tillbaka!!!!

Lät som åtta varit låst [rolleyes]


   
SvaraCitera

När vi ändå håller på så kan vi ju ta bort zigge också.


   
SvaraCitera

ChickiBull:

Lät som åtta varit låst [rolleyes]

Läste du ej hans "försvinner"-tråd? :S


   
SvaraCitera

Vill ha tillbaka både Ganon och Muppen.

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

*tappar all respekt för isola*


   
SvaraCitera

Geigerzähler:

Även om Åtta påstår att han inte har samma åsikter som sming så är de av samma skrot och korn, därför anser jag att någon av kontona bör raderas då dubbelkonton inte är tillåtna. [no-no]

[love]


   
SvaraCitera
gaah
 gaah
Ämnesstartare

Geigerzähler:

*tappar all respekt för isola*

lr hur
Kallar politiskt engagemang som dagisfasoner.


   
SvaraCitera

Geigerzähler:

*tappar all respekt för isola*

fjantigt!


   
SvaraCitera

Kan vi inte ha rödinga som A istället?


   
SvaraCitera

isola:

Läste du ej hans "försvinner"-tråd? :S

Näe!? [chocked]


   
SvaraCitera