Aviseringar
Rensa alla

Öppet vs Slutet/vanligt förhållande


Ämnesstartare

Jag har alltid undrat om folk föredrar att ha ett öppet förhållande med en exceptionell partner framför att ha ett slutet med någon mindre intressant/attraktiv.

Vad tycker ni?

Själv är jag mycket för att ha ett öppet, jag känner att den "driven" och de erfarenheter(t.ex. vad man lär sig genom sex) utanför det öppna förhållandet kan göra det öppna så mycket mer intressantare än att ha ett slutet förhållande utan någon eg "Input".

Givetvis kan det ju bli knepigt och man kan bli irriterad om personen man hade öppet med skaffar ett slutet och man helt plötsligt förlorar individen, men jag känner ändå att öppna förhållanden kan funka rätt bra^^

ÄNDRAT 2008-11-17 15:42


   
Citera
Ämnesstartare

glömmer alltid att bevakaxD


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Greger_EFG:

Vill och Har alltid "vanligt" (Du röstade på detta alternativ)

För att jag skulle kunna ha ett öppet "förhållande" så skulle det krävas att "förhållandet" endast handlade om sex, och att det inte fanns några romantiska känslor mellan oss. Och om så var fallet så skulle jag inte kalla det för ett förhållande. Så det enda sättet att ha ett förhållande med fler än en person vore väl om jag hade romantiska känslor för fler än en person, men det har inte hänt ännu. Alltså föredrar jag ett helt vanligt monogamt förhållande.

Greger_EFG:

glömmer alltid att bevakaxD

Du vet att du kan bara trycka på det lilla ögat ovanför tråden. Du behöver inte göra en ny post.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

öppet förhållande brukar ju gillas av killar för dom kan stoppa kuken vart dom vill[tired]varför ens ha ett förhållande om man ska knulla runt med andra?onödigt,skulle aldrig tillåta en partner att knulla runt för jag själv vill ha ensamrätt på dens sex då.orka att han tömmer sig på andra ställen.


   
SvaraCitera

Greger_EFG:

förhållande med en exceptionell partner

Greger_EFG:

mindre intressant/attraktiv.

Jag vill inte ha ett förhållande med någon jag inte älskar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nevon:

Alltså föredrar jag ett helt vanligt monogamt förhållande.

Förstår dig 🙂

Nevon:

Och om så var fallet så skulle jag inte kalla det för ett förhållande.

Själv ser jag det lite som ett föhållande på något sex även om det bara är KK, jag är alldeles för gosig och personlig med folk jag har sex med, så ett rent klinsiskt "bara sex" skulle inte funka för mig, även om jag kanske inte känner för att ha KKn hos mig hela tiden^^


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tözen:

öppet förhållande brukar ju gillas av killar för dom kan stoppa kuken vart dom vill[tired]

?
Är nog bara i dina fantasier.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tözen:

öppet förhållande brukar ju gillas av killar för dom kan stoppa kuken vart dom vill[tired]

Sexist. [tired]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tözen:

varför ens ha ett förhållande om man ska knulla runt med andra?

För att förhållandet kanske inte går ut på sex? Då kan man lika gärna bara va KKs 😉

Tözen:

skulle aldrig tillåta en partner att knulla runt för jag själv vill ha ensamrätt på dens sex

Haha du vill ju bara styra killen [wink]

Tözen:

onödigt,

Varför^^


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nevon:

Sexist.

Tickstart:

?
Är nog bara i dina fantasier.

det är inget fel med att vilja ha ensamrätt på sin partners kuk och få sex när man vill utan att han knullar runt med andra.

Greger_EFG:

Haha du vill ju bara styra killen

nej,jag vill kunna få sex när jag vill och inte bli utan för han knullar runt med andra,inte sugen på varken könssjukdomar eller att inte ha ensamrätt för jag vill kunna lita på honom,jag tillåter inte öppet förhållande,möjligen om jag hade vart asexuell,men sålänge jag inte är d så ska min partner ha sex med mig och ingen annan.

Greger_EFG:

Varför^^

se ovan


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tözen:

det är inget fel med att vilja ha ensamrätt på sin partners kuk och få sex när man vill utan att han knullar runt med andra.

Det är klart att det inte är. Men att hävda att

Tözen:

öppet förhållande brukar gillas av killar för dom kan stoppa kuken vart dom vill[tired]

Är bara sexistiskt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tözen:

det är inget fel med att vilja ha ensamrätt på sin partners kuk och få sex när man vill utan att han knullar runt med andra.

haha det var ju inte ens det han syftade på, läs om, gör rätt![y]

Tözen:

nej,jag vill kunna få sex när jag vill och inte bli utan för han knullar runt med andra,

Är du så osäker på att du skulle kunna få honom kåt att du måste va ända utvägen för honom? xD


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Greger_EFG:

Är du så osäker på att du skulle kunna få honom kåt att du måste va ända utvägen för honom? xD

möjligt,men en partner ska vara trogen,annars kan man ju bara vara vänner eller kk om man ska strula med andra under tiden.

Nevon:

Är bara sexistiskt.

Mansgrisar,hade respekt för dig förut nevon,men nej,hade du gillat om du och capture hade öppet förhållande och hon hade ett x antal kukar i veckan förutom dig?[rolleyes]

Nevon:

Det är klart att det inte är. Men att hävda att

enligt mina erfarenheter av killar så har jag dragit slutsatsen att dom flesta är äckliga mansgrisar som stopar kuken vartsomhelst om dom får tillfälle.[zzz]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nevon:

... Är bara sexistiskt.

Precis. Du är inte alltför ljus du, tösen..?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

I go both ways.


   
SvaraCitera