Aviseringar
Rensa alla

Öppet vs Slutet/vanligt förhållande


Ämnesstartare

Tözen:

hade du gillat om du och capture hade öppet förhållande och hon hade ett x antal kukar i veckan förutom dig?[rolleyes]

Nej... Men vad har det med någonting att göra? [shake] Förstår du vad det är jag skriver ö.h.t.? Att hävda att alla killar tycker om öppna förhållanden därför att det möjliggör för dem att ha sex med flera tjejer är sexistiskt.

Tözen:

enligt mina erfarenheter av killar så har jag dragit slutsatsen att dom flesta är äckliga mansgrisar som stopar kuken vartsomhelst om dom får tillfälle.[zzz]

Det var ju tråkigt att höra. Men då måste du ha väldigt begränsade erfarenheter. Det rättfärdigar inte att döma hälften av jordens befolkning på grund av ett fåtals handlingar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nevon:

Att hävda att alla killar tycker om öppna förhållanden därför att det möjliggör för dem att ha sex med flera tjejer är sexistiskt.

d är en av dom vanligaste anledningarna,varför ha ett öppet förhållande om inte sex är en viktig del i anledningen?

Nevon:

Men då måste du ha väldigt begränsade erfarenheter.

har jag påstått att jag är världens erfarnaste partner/ligg?[rolleyes]
Jag har enbart träffat EN ENDA kille som är världens genomsnällaste människan som finns,en enda,och då har jag inte vart isolerad med nunnor hela livet.[rolleyes]

Nevon:

Det rättfärdigar inte att döma hälften av jordens befolkning på grund av ett fåtals handlingar.

Vad är skillnaden på att dömma dom flesta killar till svin när väldigt många bara här säger att alla invandrare är kriminella och våldtar,alla som klär sig fashioncore skär sig och alla som är blonda och mycke sminkade är slampor och fjortisar?ingen skillnad,fördomar som fördomar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Greger_EFG:

Vill och Har alltid öppet (Du röstade på detta alternativ)

Hela begreppet "förhållanden" låter i mina öron förvisso ungefär lika tilltalande som att kidnappas och våldtas av en samling ondskefulla dvärgar som dessutom gnagar sönder mina knäveck. Men om vi ska se till praktiken så.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nevon, it won't fly.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Greger_EFG:

Vill och Har alltid "vanligt" (Du röstade på detta alternativ)

vad är det för mening annars liksom.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tözen:

varför ha ett öppet förhållande om inte sex är en viktig del i anledningen?

Tja, respekt nog för människor man har förhållanden med att låta dem göra det de vill göra?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag har av principskäl inte monogama förhållanden. jag tror inte på en människas rätt att äga en annan människa, vilket faktiskt är vad det handlar om i praktiken. det handlar om ensamrätt på en hel massa områden, vilket är väldigt destruktivt i längden, eftersom det för det första ställer en person i beroendeställning till en annan (helt i onödan), och för det andra sätter personen i en sådan position att den har rätt att kräva saker från den andra, vilket är precis lika fel.

exempel. person a och person b bestämmer sig för att ha ett monogamt förhållande, de är överens om detta. i samma ögonblick som detta händer, så är person a begränsad till sex/hångel/whatever med person b, och får inte ha det med någon annan. person b har således ett monopol på utagerandet av den sannolikt allra mest centrala drift som människor överhuvudtaget lyder under, vilket sätter person b i en maktposition över person a (och vice versa, vilket inte hör till saken, egentligen).

likaledes innebär detta att person b faktiskt har en SKYLDIGHET att tillgodose person as behov och önskemål, allting annat hade varit ren tortyr. det är lite som att staten skulle bestämma sig för att skaffa ett monopol på hämtpizza, och sen inte sälja någon hämtpizza, vilket lämnar folk som gillar hämtpizza i en position då de inte på något vis kan få tag på hämtpizza. vad uppstår? misär, eller landsflykt. jag tror att ni ser var jag försöker komma.

hur mycket ni än försöker resonera er förbi detta resonemang så funkar det inte, eftersom ovanstående alltid, i någon utsträckning, gäller i ett monogamt förhållande. visst, det ÄR ett undantag om INGEN av parterna faktiskt vill ligga med någon annan, men om så nu skulle vara fallet så finns det INGEN anledning att formalisera det till någon slags dogm i förhållandet, eftersom monogami faktiskt bara är acceptabelt så länge ingen part i förhållandet vill ligga med någon annan, oavsett vad som tidigare sagts. allt annat är inget annat än socialt accepterat slaveri.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tözen:

ingen skillnad,fördomar som fördomar.

... Jaha? Och det gör det rätt? [confused]

Tözen:

varför ha ett öppet förhållande om inte sex är en viktig del i anledningen?

Jag tror att du helt har missat poängen. Min poäng är att både killar och tjejer kan vilja ha ett öppet förhållande. Att säga att det bara är killar (och ALLA killar dessutom) som vill ha det är bara sexistiskt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mediakatt:

Tja, respekt nog för människor man har förhållanden med att låta dem göra det de vill göra?

jag bryr mig inte om andras åsikter eller deras förhållande,jag skulle inte tillåta ett öppet förhållande för jag vet att jag blir svartsjuk och pajjar allt,detta va en poll om vad man tycker,ni får ha era åsikter ifred och jag mina,jag byter inte åsikt om en sånhär sak,min pojkvän ska inte knula runt med andra tjejer,duger ite jag kan han ta nån annan från början.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nevon:

... Jaha? Och det gör det rätt?

inte påstått,men jag ska inte bli påhoppad för en åsikt jag har,yttrandefrihet.Alla tycker olika och enligt mina erfarenheter tycker jag såhär,ingen har bevisat mig fel


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tickstart:

Nevon, it won't fly.

Nej, jag börjar märka det. Hon verkar inte ha uppfattat vad poängen var från början.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mörknäs:

hur mycket ni än försöker resonera er förbi detta resonemang så funkar det inte

Du har varit kär, right? Och då vill du ha personen för dej själv också..?
Om två männskor känner på samma sätt gentemot varandra ser jag inte problemet..? Att vara tillsammans är ju ett val, inte ett kontrakt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tözen:

öppet förhållande brukar ju gillas av killar för dom kan stoppa kuken vart dom vill

[blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tözen:

jag bryr mig inte om andras åsikter eller deras förhållande,jag skulle inte tillåta ett öppet förhållande för jag vet att jag blir svartsjuk och pajjar allt,detta va en poll om vad man tycker,ni får ha era åsikter ifred och jag mina,jag byter inte åsikt om en sånhär sak,min pojkvän ska inte knula runt med andra tjejer,duger ite jag kan han ta nån annan från början.

Om du inte bryr dig om andras åsikter så förstår jag faktiskt inte varför du alls frågar vad anledningen till ett öppet förhållande skulle vara. Varför uttrycker du ens dina egna åsikter?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mediakatt:

Varför uttrycker du ens dina egna åsikter?

för sverige är för yttrandefrihet,sorgligt men sant


   
SvaraCitera