Aviseringar
Rensa alla

Örebro-tråden


Ämnesstartare

Jag bor för tillfället i Örebro, även om jag nog tänker flytta tillbaka till Stockholm snarast möjligt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Örebro är en najs stad.


   
SvaraCitera

Min pojkvän bor i Örebro så jag är där jätteofta! Ska dit nästa vecka.


   
SvaraCitera

Gnällbälte ftw [party] vilket gymnasium gåru på?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Irrelevante:

Jag bor för tillfället i Örebro, även om jag nog tänker flytta tillbaka till Stockholm snarast möjligt.

Ska du inte gå klart utbildningen i Örebrew? [surprised]

ohYEA_:

gnälllllbälteeeethhh

Det må låta lite gnälligt i Örebro, men det är ingenting egentligen. Gnällbältet börjar inte på allvar förrän upp mot Lindesberg, Kopparberg, Hällefors [wink]


   
SvaraCitera

Unexpected:

Den 20-nånting mars kommer jag till örebro, det är en väldigt stor händelse [no-no]

Jag är i Örebro hela tiden, men det är ingen som tycker att det är någon big deal [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

UnclePadda:

Det må låta lite gnälligt i Örebro, men det är ingenting egentligen. Gnällbältet börjar inte på allvar förrän upp mot Lindesberg, Kopparberg, Hällefors [wink]

Tro mig, det jag har sett från Örebroare............. Vågar inte ens föreställa mig hur det är längre upp.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bor fan nära örebro


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ohYEA_:

Vågar inte ens föreställa mig hur det är längre upp.

Jag är uppvuxen där uppe, I can tell. Fast jag begåvades aldrig med den dialekten tack vare nollåtta-föräldrar [cool]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

UnclePadda:

Jag är uppvuxen där uppe, I can tell. Fast jag begåvades aldrig med den dialekten tack vare nollåtta-föräldrar [cool]

begåvades....... pft
Men seriöst, jag blev typ jätteirriterad och frustrerad när jag hörde Örebroare. Typ kändes som att de gnällde på mig när de pratade!!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

UnclePadda:

Ska du inte gå klart utbildningen i Örebrew?

Jodå, klart jag skall. Men jag blir nog inte kvar så värst länge efter att jag tagit min examen, så tillvida att jag inte träffar mitt livs kärlek eller finner annan mening med livet här.

Hur går det för dig då, där borta i min kära hemstad? Läser du engelska nu, eller vad gör du? Och har du kommit på vad du skall bli i stället för läkare?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Irrelevante:

Hur går det för dig då, där borta i min kära hemstad?

Tack det går väl! Stockholm är roligare än Örebro, vilket antingen beror på att den är roligare än Örebro eller att jag sett alla delar av Örebro sen jag var liten grabb. Jag läser holländska, hehe. Till hösten får det nog lov att bli allvar emellertid. Men med vad? Ingen aning [bigcheers] Men nu orkar jag inte flytta mer, för det är enormt jobbigt, så nu får utbildningarna komma till mig och inte vice versa!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

UnclePadda:

Jag läser holländska, hehe.

Wow, det låter trevligt. Men... vad skall du med den till? Har du tänkt på vad du skall göra sedan? Eller inom vilket område?

UnclePadda:

Men nu orkar jag inte flytta mer, för det är enormt jobbigt, så nu får utbildningarna komma till mig och inte vice versa!

Det låter bra. Eller, gör som jag och läs på distans! Visserligen bara lite flumkurser, men ändå. Det är roligt.

Jag vill för övrigt också komma på vad jag vill bli. Det var så roligt (ångestbringande?) att sitta där med tusen kataloger och bestämma sig för vad man skulle göra. Nu är ju tärningen emellertid kastad som någon vis person sade och jag får bita i det sura äpplet såvida jag inte hoppar av tåget, vill säga.

Äh, jag vet inte vad jag ville säga med det här inlägget. Och Örebro är inte en så pjåkig stad ändå, för att vara helt ärlig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Irrelevante:

Har du tänkt på vad du skall göra sedan? Eller inom vilket område?

Nja alltså, just nu känner jag inte att det är ett enda yrke som lockar mig. Det känns ganska illa, men allt verkar bara så tråkigt. Jag kommer säkert sluta upp som kassamedarbetare på Lidl, som vi spådde att alla i min gamla samklass skulle göra haha.

Irrelevante:

Och Örebro är inte en så pjåkig stad ändå, för att vara helt ärlig.

Nej, den är ju ganska välfylld för att vara såpass liten och universiteten har ju riktigt fina lokaler vilket man ju inte kan säga om t ex SU. Det Örebro dock inte lyckas så bra med är lokaltrafiken. Den går på tok för sällan för att man ska ha lust att förlita sig på den. Det är kul att se hur borna örebroare hanterar cyklar. Jag blev ständigt omcyklad, plingad på och suckad åt. De har sånt flyt...de behöver inte trampa alls men ändå går det dubbelt så fort för dem!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blargy:

lokala händelser

Tja, Osten. [wink]

Örebro är väl en relativt tråkig stad egentligen. Men snart blire' lite fest iaf.

Millencolin Open, skateboardtävling på brädcentralen 13-14 februari, efterfest på Frimis.

Millencolin music price, Backyard babies & Bullet live på Club 700, 13 februari.


   
SvaraCitera