Aviseringar
Rensa alla

Öroninflammation?


Ämnesstartare

I natt värkte det väldigt mycket i mitt högra öra. Det var knappt så att jag stod ut med smärtan, men jag lyckades somna och sen när jag vaknade så var det bättre men jag har lock för örat nu. Jag läste lite på internet och mina symtom verkar stämma in på öroninflammation. Är det någon här som har haft det? Hur länge hade ni det och behövde ni åka till läkaren eller försvann det utav sig självt? Jag har aldrig känt så här förut och tror inte ens jag har haft öroninflammation som liten.


   
Citera

Har du feber? Har det runnit från dina öron(kolla på kudden)? Har du/Har du haft en förkylning på sistone?

Om du inte tycker att det är allt för jobbigt, så kan du vänta någon dag(ifall det kanske bara är något tillfälligt och inte öroninflammation). Annars så ringer du bara till närmsta vårdcentral och säger att du tror att du har öroninflammation.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Min sambo hade det i somras, han var tvungen att gå till en läkare och få antibiotika.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

join993:

Har du feber? Har det runnit från dina öron(kolla på kudden)? Har du/Har du haft en förkylning på sistone?

Nej jag har inte haft feber, men det brukar jag nästan aldrig ha. Tror inte att det har runnit från örat heller, men det känns ju obehagligt. För ungefär två månader sedan så var jag jätteförkyld så det kanske kan vara en komplikation på det fast ganska lång tid efter då. Jag fick även ont i halsen för ett par dagar sedan, men det börjar kännas bättre nu.

Hoppas bara att det är något tillfälligt för gillar inte att gå till läkaren.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mediakatt:

Min sambo hade det i somras, han var tvungen att gå till en läkare och få antibiotika.

Okej hur lång tid tog det ungefär innan han blev bra då?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Valle:

Okej hur lång tid tog det ungefär innan han blev bra då?

Minns inte riktigt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mediakatt:

Minns inte riktigt.

Okej [smile]


   
SvaraCitera

Är det bara värk i örat som försvinner av vanliga smärtstillande behöver du inte gå till läkaren, då läker det oftast av sig självt. Har du feber, hjälper inte värktabletter, har trumhinnat spruckit, varar örat - gå till läkare.


   
SvaraCitera