Aviseringar
Rensa alla

Öronpiercing på bebisar - Vad är din åsikt?


Ämnesstartare

Min kompis fick snibbarna penetrerade innan hon var 1, men hon var från Kuba, och hon sa att alla tjejbäbisar blev det där.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag fick hål i öronen när jag var 6 månader. Tycker det är skitbra. Skulle nog inte våga ta hål i öronen sen när jag blev äldre om jag inte redan haft det. Eller liksom, hellre smärta man inte minns, än minns.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag tycker att det är ok.


   
SvaraCitera

Jag skulle nog inte ha problem med om mina barn ville ha hål i örsnibbarna när de var små, men om de inte ber om det ska de fan inte få det. [mad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Förstår inte alls meningen med att pierca en bebis. Tror inte riktigt den bryr sig om den har hål i öronen eller inte. Själv tog jag hål i öronen när jag var 15 och året innan tog jag hål i läppen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Min åsikt är nog att det är ganska onödigt. Bebisar ska få vara bebisar och inte skönhetsfixerade prinsessor. Dock var jag själv ganska ung när jag piercade mig i öronen, kanske 7-8 år. Men när jättesmå barn gör det så är det bara fult. Dessutom gör det lite ont också.


   
SvaraCitera

Om barnet själv väljer det, ja.
Men det handlar ju om föräldrarnas val, och då motsätter jag mig.

Lyckligtvis förssiggår det inte i Sverige, i någon stor utsträckning. Jag fick öronen piercade på begäran, i sjuårsåldern.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bebisar gråter ändå hela tiden, bara ösa på lite mer smärta som ändå går över efter några dagar. Läker ju lättare på bebishud också.


   
SvaraCitera

jag tog själv hål i öronen när jag var 4, men då var jag ändå så pass gammal att jag kunde bestämma det själv. jag tycker att det ska vara upp till barnen, det är inte säkert att alla vill ha hål i öronen. so i say, let the kids decide![party]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Låter ju typ farligt, risk att slita sönder örat i vildare lekar ju. [sad]


   
SvaraCitera

Lol är min åsikt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sagitta:

Lol är min åsikt.

[blush]


   
SvaraCitera

Jag tog hål när jag var 1 år gammal, så jag antar det e ok. Dessutom är det inte så smärtsamt som det kanske verkar. Bebisar glömmer smärta rätt snabbt också.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tycker att det är onödigt när barnet är så himla litet. Man ska väl få bestämma själv? Och allergier... Ju yngre man är, desto större är risken att man får nickelallergi. Ni som blev piercade som bebisar och det inte hänt er något, ni kan tacka er lyckliga stjärna.

Jag tog hål i öronen först när jag var 14 år, på begäran. Jag fick vänta för att min mamma tagit när hon var liten, ~8 år, och fått problem. Nu menar jag problem... Örsnibbarna blöder och varar fortfarande, och hon är nyss fyllda 50 år! Så det kan gå illa...


   
SvaraCitera

Mårran:

Örsnibbarna blöder och varar fortfarande, och hon är nyss fyllda 50 år! Så det kan gå illa...

Är det så bra att ha kvar hålenn om de fortfarande blöder och varar efter alla år? Kan inte kännas så värt med de hålen även om det är fint :/

Jag tycker man åtminstonne kan vänta tills barnen har en egen talan och sedan kan de få ta hål om de vill. Att göra det när ungen är pytteliten är väl egentligen ganska onödigt, de kan inte uppskatta sitt smycke och barn pillar på precis allt, känns som att infektionsrisken då är hög.

Tar de hål efter några år kommer de ju fortfarande glömma smärtan snabbt [y]


   
SvaraCitera