Aviseringar
Rensa alla

Östersund


Ämnesstartare

Hej, jag är jättesugen på att flytta till just Östersund för att plugga. Jag vet inte riktigt varför (annars hade jag aldrig behövt skapa en tråd om det) men ett par videoklipp lockade mig ännu mer. Staden verkar väldigt mysig och det känns skönt att flytta långt om jag kommer behöva flytta. Känns onödigt att skaffa bostad i en stad som ligger ungefär 4h bort, känns som man kunde pendlat då om man bodde hälften av timmarna bort (typ, om ni fattar). Känns dock lite, lite värdelöst att prioritera Östersund före Stockholm, när jag kan komma in på t.ex. Stockholms universitet som ligger betydligt närmare mig. Fast som jag nämnde tidigare, flyttar jag till Sthlm kommer jag bli tvungen att bo där och då känner jag att jag lika gärna kan flytta åt helvete så jag, i bästa fall, får lugn och ro.

Vill att ni kommer på anledningar till att Östersund (gärna universitetet där) är bra och värd besväret Men jag uppskattar om ni då påpekar nackdelarna med att flytta dit, mer än att det är långt och kallare klimat än vad det är runt Stockholmstrakterna.

Sammanfattat så vill jag veta positivt och negativt om Östersund och Mittuniversitetet 🙂 


   
Citera
Ämnesstartare

känns dåligt att välja bort stockholm...... Hjälp mig


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Stockholm - i synnerhet SU - är som skräddarsytt för individualister. Det finns inte så mycket studentliv att tala om där. Uppsala passar förmodligen bättre i så fall, om du inte vill bo för långt norrut.

Har du lätt för att träffa nya människor (det kan bli lite väl ödsligt annars) är nog Östersund ett bra alternativ, inte minst för naturupplevelsen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Schism: individualister

Känner ett par riktigt stökiga personer som tenderar att flytta runt i Sthlm, pallar inte ha dem efter mig 🙁 är också, emellanåt, väldigt flexibel och rastlös och det kan orsaka att jag pendlar fram & tbx för att träffa vänner/familj
Skulle inte göra det om jag bodde långt norr-/söderut, för jag är för ekonomisk/"snål"


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Då kan du åka skidor i Åre under hela vintern! Hjärta


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

det var viist en liten bit därifrån.. 🙁 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tror OF5 vet en del om Östersund, har för mig att han hållit till där


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dazed: Tror OF5 vet en del om Östersund, har för mig att han hållit till där

Hur citerar man nuförtiden? 

S3ON: Då kan du åka skidor i Åre under hela vintern!

Vet inte hur man åker skidor, aldrig gjort det 😐 men kan och tycker om att åka skridskor 🙂 fast jag ramlar jämt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

debepe: Hur citerar man nuförtiden?

Tror fan inte det går du kan ju pma honom annars kanske, har iaf för mig att han huserat där någon tid.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dazed: Tror fan inte det går du kan ju pma honom annars kanske, har iaf för mig att han huserat där någon tid.

Du kan göra det om du vill 🙂 det är inte så jätteviktigt, egentligen, men jag överväger att åka till en plats jag aldrig varit i närheten av så det kan vara bra med basic info


   
SvaraCitera