Aviseringar
Rensa alla

Öva på att tyda drömmar


Drömer så sällan men förr så drömde jag ofta om att jag skulle gå in i en huss men det var massa tuggumi som satt fast så man kunde inte gå in i issen utan att fastna i tuggumit. Så jag satt fast ända tills jag vaknade. Vad är detta för skummt?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:
Jag drömmer ofta om biljakter, ingen aning om varför jag är jagad, bara är. Oftast av polis. Vad har jag gjort?

Ditt förflutna är påväg ifatt, du måste ta tag i saker från förr och gå vidare. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

thl*kt N.:
lätt, ska skriva ner nästa jag minns 🙂

hur gör du när du försöker tyda?

Jag tyder symbolerna i drömmen, tex klättra, stege, hund, etc och sedan försöker jag se mönstret de skapar. 


   
SvaraCitera

jag drömde igår natt att det var zombieapokalyps. mycket av drömmen gick förstås ut på att undkomma zombies och överleva. jag klättrade på husväggar och sprang över biltak.
vi var ett gäng människor som ännu inte blivit smittade, men under flykten dog en efter en genom att trilla ner från höga höjder.
jag och mina mostrar (har egentligen bara en, och hon figurerade inte i drömmen) lyckades ta oss in i deras lägenhet och bomma igen dörren.
jag såg ut genom fönstret över en motorväg där människor under flykt körde förbi i onaturligt hög fart i sina bilar.
plötsligt krafsade det på dörren. jag kikade genom dörrhålet och såg en zombie utanför.
jag och mina mostrar ville självklart inte släppa in den men plötsligt var dörren ändå öppen.
zombien krympte och var snart inte större än en barbiedocka.
jag kastade prydnadssaker mot den men missade gång på gång. till slut fick jag tag i en av mina mostrars brevpress i glas och mosade zombien under den med en krasande, skrapande ljud.
zombien låg utplattad och kladdig på hallgolvet men rörde sig fortfarande.
jag slängde den i ett handfat och hällde vatten över den för att dränka den men den fortsatte enträget att nafsa efter mina händer.
den var alldeles platt och liknade mer än pappersbit än en zombie.
jag försökte sätta eld på den men missade.
till slut kastade jag ut den från fönstret och den singlade långsamt ner mot marken.

jag hade dödsångest hela tiden.


   
SvaraCitera

förlåt för lång text..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

bestseller2:
Drömde om en rysk pojke som blev torterad i olika burar/bås, bland annat genom att stängas in med en giftorm. Kör.

Du har ljugit om något som nu börjar bli ett problem, och du är på väg in i en depression. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:
Ibland drömmer jag även att jag har ihjäl oskyldiga människor och senare är på rymmen från rättsväsendet.. Helt sjukt.. Brukar infinna mig i ett tillstånd när jag kommer på mig själv i drömmen typ: "Men varför gjorde jag det? Jag är inte sådan.." etc, därefter bryter jag ut i panik och vaknar till slut upp sjukt lättad över att det bara var en dröm... Ibland "vaknar" jag även upp och tror att det är på riktigt, hamnar i ett sjukt skumt tillstånd där jag har hjärtklappning och ej vet om hur vida jag fortfarande drömmer eller ej, har panik, pratar om konstiga saker ingen människa förstår etc etc.. Som om jag fortfarande är i drömmen fast ändå vaken. Och det är ju ej sömnparalys eftersom jag kan röra på mig och gå runt, det är mer som om jag är under hypnosliknande tillstånd. 

Aja, lämnar över orden till drömexperten nu!  

Du måste lämna saker bakom dig, förlåta och gå vidare. 


   
SvaraCitera

Synestesi:

Du måste lämna saker bakom dig, förlåta och gå vidare. 

vad ska jag lämna dårå? 🙁


   
SvaraCitera
mynona

http://ungdomar.se/forum/thread/var-gemensamma-droemdagbok/13455926#forum_post_id-13455926

jag blev amputerad, försökte dölja det därför att jag ångrade mig, senare var jag hel igen för att jag framgångsrikt hade lyckats dölja det, och jag blev lättad


   
SvaraCitera