Aviseringar
Rensa alla

Överbefolkning det enda riktiga hotet.


Ämnesstartare

Idag är det mycket snack om klimatet, om västvärldens överkonsumption mm.
Men enligt mig så är det enda riktiga hotet överbefolkning.

Vi blir för många för snabbt och förr eller senare måste vi komma på en lösning på problemet.

Vad föreslår ni ska lösa problemet?
Eller tycker ni någon annan fråga är viktigare och i så fall vad?


   
Citera

Nu lät du precis som Fejlarn [y] Han anser också att överbefolkning är det enda riktiga hotet [cute]


   
SvaraCitera

Införa Kina-regeln, bara ett barn!


   
SvaraCitera

FreeWay89:

Vi blir för många för snabbt och förr eller senare måste vi komma på en lösning på problemet.

?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

PurpleMusicRain:

Nu lät du precis som Fejlarn

Jag vet inte vem det är.

PurpleMusicRain:

Han anser också att överbefolkning är det enda riktiga hotet

Ja varför skulle det inte vara det?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

no idea:

Införa Kina-regeln, bara ett barn!

Vad är fördelarna/nackdelarna med det?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

BLODÅDRA:

?

Ja?


   
SvaraCitera

Finns det inte ganska många fler flugor och myggor än människor? Bara en tanke, jag tänkte, eftersom du inte ser något annat som problem förutom att vi är många, myggor och flugor är många, och de är ju också ett problem på många sätt.


   
SvaraCitera

FreeWay89:

Ja?

kom kom atombomb


   
SvaraCitera

FreeWay89:

Ja varför skulle det inte vara det?

Tror också att det kan vara ett stort hot (eller det ÄR ett stort hot) , men inte det största.. samverkar nog med en massa annat


   
SvaraCitera

Anarkandi:

Finns det inte ganska många fler flugor och myggor än människor? Bara en tanke, jag tänkte, eftersom du inte ser något annat som problem förutom att vi är många, myggor och flugor är många, och de är ju också ett problem på många sätt.

Det var det löjligaste jag har hört [confused]

Ja, myggor är ett problem för OSS eftersom vi har valt att inte anpassa osss till naturen utan att låta naturen anpassa sig till oss. Världen är överbefolkad, det är det inget snack om. Tyvärr finns det inga bra sätt att lösa problemet på utan att bryta mot en hel del paragrafer i de mänskliga rättigheternas stadgar.

Därför har vi inget val, vi måste förändra oss, och vi måste sluta upp med gammal teknik. Eller så får vi hoppas på att vi inte lyckas framställa något vaccin/botemedel mot nästa influensapandemi, så kanske hälften av oss ryker [party]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

BLODÅDRA:

kom kom atombomb

Nja tror inte att det skulle vara det verkliga hotet.
Inte så att det är ett nytt vapen och det har egentligen använts två gånger i världshistorien (i strid).


   
SvaraCitera

enda lösningen är att sluta knulla så jävla mycket hela tiden, eller bara skottpeng på människor


   
SvaraCitera
Ämnesstartare


   
SvaraCitera

StenenSven:

Det var det löjligaste jag har hört

Ja, det kan stämma, myggor och flugor kanske inte påverkar lika mycket som vi gör. Men det finns väl många fler insekter än människor? Skulle vi alla påverka lika mycket som myggor gör så skulle det inte vara något större problem för världen att vi är många? Bara en tanke.


   
SvaraCitera