Aviseringar
Rensa alla

Överbett?


Macktorsken:

dum dum dum! Hoppas dina kaniner får det! [sad]

Nej, jag är bara ärlig.

Men det finns dock en liten risk att alla mina hermeliner bär på det anlaget (då alla är släkt med en kanin som heter Rönngårdens Filip, som har en avkomma som har gett bettfel) det är därför jag har parat pappan med sin dotter (bettfel är ett recessivt anlag så det syns i kullen om det är filip som är anlagsbärare) för att se om det finns i stammen, om det gör det så kommer alla att avlivas eller kastreras och säljas till kel. Kommer det inte någon med bettfel i kullen så är det ju ingen fara.


   
SvaraCitera

Geigerzähler:

det är därför jag har parat pappan med sin dotter

Geigerzähler:

så kommer alla att avlivas

[shake][shake][sad]
Trodde inte att du var sådan som avlivade pga skönhetsfel.


   
SvaraCitera

Jag kan kyssas. Har minsann överbett. Fast bättre nu, efter tandställningarna.


   
SvaraCitera

Daedalus:

Mmm precis, tandköttet har typ tryckts ner till tandroten på en av tänderna. Men jo, är bara så sjukt nervös inför att kyssas och sånt, vill inte skämma ut mig.

Det går bra för mig. [smile]

Geigerzähler:

Nej, jag är bara ärlig.

Hoppas dina barn får överbett! Jag har det och ser väldigt bra ut. [sad][sad][sad]


   
SvaraCitera

isola:

Trodde inte att du var sådan som avlivade pga skönhetsfel.

Trodde jag med, vänta tills hon får barn...


   
SvaraCitera

Macktorsken:

Trodde jag med, vänta tills hon får barn...

Hon ska inte ha barn, har jag för mig.


   
SvaraCitera

isola:

Hon ska inte ha barn, har jag för mig.

Så säger väl alla? [crazy]

Tycker du att det är fult med överbett?


   
SvaraCitera

Macktorsken:

Så säger väl alla? [crazy]

Näää

Macktorsken:

Tycker du att det är fult med överbett?

Det är ju inget man föredrar, men jag tänker inte så mkt på det.
Sålänge det inte är ett extremt överbett så är det nog inte så mycket skillnad på att kyssa folk med överbett heller, tror jag.


   
SvaraCitera

isola:

Trodde inte att du var sådan som avlivade pga skönhetsfel.

På kaniner är det lite mer än "bara ett skönhetsfel" tänderna på kaniner växer ju under hela deras liv, om de inte har ett bett som ligger perfekt så måste man ta dem till veterinär var tredje vecka för att söva dem och klippa tänderna. Kaniner är mycket känsliga för både stress och för narkos, att kombinera detta hos veterinären innebär en fruktansvärd risk och jag tycker inte att det är ett värdigt liv. [sad] Hade de kunnat leva normalt så hade det ju inte varit några problem att bara sälja dem till kelhem. Men det är så svårt att hålla koll på att köparna klipper tänderna hos veterinär (man KAN göra det hemma men då finns risken att det blir sprickor och allvarliga infektioner) och jag vill ju inte att de far illa.

Macktorsken:

Hoppas dina barn får överbett! Jag har det och ser väldigt bra ut. [sad][sad][sad]

Ska ej ha barn p.g.a sneda tänder, dåliga leder, har psoriasis i släkten, har diabetes i släkten, ätstörningar som har gått i arv tre generationer (jag är frisk nu men mamma och mormor har) o.s.v.

Macktorsken:

Trodde jag med, vänta tills hon får barn...

isola:

Hon ska inte ha barn,


   
SvaraCitera

isola:

Det är ju inget man föredrar, men jag tänker inte så mkt på det.
Sålänge det inte är ett extremt överbett så är det nog inte så mycket skillnad på att kyssa folk med överbett heller, tror jag.

Men är jag dum i huvudet? Det är väl vanligast med överbett? [shake]

Eller? Känner mig vilse.

Geigerzähler:

Ska ej ha barn p.g.a sneda tänder, dåliga leder, har psoriasis i släkten, har diabetes i släkten, ätstörningar som har gått i arv tre generationer

äh, det är bara siffror och ord.


   
SvaraCitera

Macktorsken:

Men är jag dum i huvudet? Det är väl vanligast med överbett? [shake]

Det är väl rätt vanligt, men kanske inte så mkt att det direkt syns.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Typ 99/100 har lite överbett, inget farligt.

Har själv en massa skit i släkten men man kan ju faktiskt se till att den man avlar med är av bra "kvalité".


   
SvaraCitera

Macktorsken:

äh, det är bara siffror och ord.

Nej, jag är i princip handikappad för tillfället på grund av mina leder. Vill inte att NÅGON annan ska behöva genomlida detta.


   
SvaraCitera

Ja, kunde ha lurat mitt ex bara för att få alla hans bra gener. Fan vilken snygg unge jag skulle ha fått.

Att jag inte tänkte före min tid.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag har ett väldigt stort överbett. Det syns dock inte utseendemässigt förutom ifall jag biter ihop tänderna och visar dem tydligt. Kommer typ ha det resten av livet också för tandläkarna säger att tandställning inte kommer fixa det utan då kommer hakan se jättekonstig ut. Enda alternativet var tydligen operation och det lät inte så kul, särskilt då man kan bli förlamad runt munnen efter det [sad]


   
SvaraCitera