Aviseringar
Rensa alla

överdos ipren


Ämnesstartare

Tog 34 ipren & drack en halv flaska champagne, mådde sjukt dåligt och ville bara dö.. Vad blir efterföljderna?
Snälla, bara seriösa svar.


   
Citera
Ämnesstartare

Ont i magen & kramper. iPren är i stort sätt nästan ofarligt. Paracetamol finns i alvedon, relieve osv.. Dom ska du hålla dig borta från.

Men ingen fara.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag är väldigt säker på att du överlever och det inte händer något speciellt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kasst för levern. men de är nog lugnt ska du se. även om du tog skada.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

NEMO:

jag är väldigt säker på att du överlever och det inte händer något speciellt

Säker? Det är en självklarighet. Men det finns en anledning till att det hände. Det är problemet, inte tabletterna.


   
SvaraCitera
blum
 blum

Du kommer nog få ont i magen och din lever (eller njure? minns inte) kommer bli lite ledsen, men du kommer inte dö eller så.

Prata med någon du tycker om istället för att peta i dig massa piller 🙁 Att dö löser inte direkt någonting, utan gör bara alla runt omkring dig jätteledsna. Det mesta ordnar sig om man ger det lite, eller ibland mycket, tid.

Ta hand om dig!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lilasmet:

kasst för levern

Levern tar inte lika mycket stryk som njurarna


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lilasmet:

kasst för levern du tog skada.

så grattis[party]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Så länge du inte väger väldigt lite borde det vara rätt lugnt. Tabletter på 200 eller 400 miligram?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

gråtande_själ:

Säker? Det är en självklarighet. Men det finns en anledning till att det hände. Det är problemet, inte tabletterna.

ja inte pga av d men jag förstår vad du menar.
men jag håller med de andra tjejerna att du ska

Lindblom:

Ta hand om dig!

hoppas allting löser sig för


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Varför är folk så dumma att dom överdoserar receptfria mediciner?

Har dock hört att Treo ska vara riktigt skadligt! Var tydligen någon som dog av typ 3-4 tabletter, kan vart för personen hade magsår eller liknande dock.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Stronghold:

Har dock hört att Treo ska vara riktigt skadligt! Var tydligen någon som dog av typ 3-4 tabletter, kan vart för personen hade magsår eller liknande dock.

Om personen dog av sån liten mängd, så hade den magsår och förblödde invärtes kan jag lova. Acetylsalicylsyra som är verksubstansen i treo fräter på magen.


   
SvaraCitera

heypadey:

Vad blir efterföljderna?

Att du blir förlöjligad och hånad ifall du berättar för folk om det, troligtvis


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

gråtande_själ:

Om personen dog av sån liten mängd, så hade den magsår och förblödde invärtes kan jag lova. Acetylsalicylsyra som är verksubstansen i treo fräter på magen.

Jo, kanske det.
Kan ju vara så att det innehåller något annat som är skadligt, dom har fått mycket kritik för att dom är starka ivf.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Stronghold:

Jo, kanske det.
Kan ju vara så att det innehåller något annat som är skadligt, dom har fått mycket kritik för att dom är starka ivf.

Den är skadlig, om man har en extremt känslig mage. alvedon är värre. Tar stryk på levern direkt.


   
SvaraCitera