Aviseringar
Rensa alla

Överdosering av propavan?


Ämnesstartare

Är det någon som vet lite generellt vad som händer vid en överdosering av propavan? Hur många man skulle kunna ta för att det skulle bli på gränsen till farligt?


   
Citera

gör nåt vettigt om du ska ta livet av dig som att hänga dig eller hoppa från en hög bro.


   
SvaraCitera

jag tror att jag som mest har tagit 3 propavan och sen druckit. Propavan är mesigt. Men inte bra för kroppen att överdosera så klart


   
SvaraCitera

Du kan kolla på fass.se, där finns biverkningara uppradade och ibland står det vad som händer om man tar för många. Annars kan du ringa giftcentralen och fråga.


   
SvaraCitera

Man dör iaf inte av en propavanöverdos. Jag dog inte av 30 Setralin tabletter (och jag lever), och propavan är mildare, tror inte det påverkar hjärtat något heller.


   
SvaraCitera

Det är ytterst få som dör som tur är, men man kan få kramper om man tar doser över 500 mg enligt min läkare. Vissa blir medvetslösa, får fradga och skador på levern, men dör gör inte många.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

BrokenMew:

Jag dog inte av 30 Setralin tabletter (och jag lever), och propavan är mildare, tror inte det påverkar hjärtat något heller.

Fan va cool du är AZZZÅÅÅÅ. Sertralin är en bäbis medicin också.
Och propavan och sertralin går inte ens att jämföra. helt olika mediciner.

Frosti:

Är det någon som vet lite generellt vad som händer vid en överdosering av propavan? Hur många man skulle kunna ta för att det skulle bli på gränsen till farligt?

Käka du hur många propavan du vill, du kommer bara sova gött och länge.

batterseabardot:

jag tror att jag som mest har tagit 3 propavan och sen druckit.

Tog du propavanen i berusningssyfte?


   
SvaraCitera

Man dör inte av SSRI tabletter om det är det du tror att jag tror. Ja, jätte coolt att spy över hela golvet.


   
SvaraCitera

Propavan tog ja en 20st av. Blev seg bara. Glöm att få någon rolig känsla i huvudet av dom. (jag vet att jag låter idiot men jag är trött och orkar inte anstränga mig för att få de att låta bra..)


   
SvaraCitera

BrokenMew:

Man dör inte av SSRI tabletter om det är det du tror att jag tror. Ja, jätte coolt att spy över hela golvet.

I vilket syfte tog du dem då?


   
SvaraCitera

BrokenMew:

Man dör iaf inte av en propavanöverdos. Jag dog inte av 30 Setralin tabletter (och jag lever), och propavan är mildare, tror inte det påverkar hjärtat något heller.

Eh. Det är olika verksamma ämnen som påverkar helt skilda saker. Som att jämföra alvedon och cannabis, typ.


   
SvaraCitera

Majsmollie:

I vilket syfte tog du dem då?

Ja du, man tänker inte särskillt logiskt när man har ångest...


   
SvaraCitera

mediakatt:

Eh. Det är olika verksamma ämnen som påverkar helt skilda saker. Som att jämföra alvedon och cannabis, typ.

Har aldrig sagt att propavan och setralin är samma sak. Om man inte dör av setralin, dör man inte av propavan, så resonerade jag.

Man kan dö av en överdos alvedon, fast det tar ett tag.


   
SvaraCitera

BrokenMew:

Har aldrig sagt att propavan och setralin är samma sak. Om man inte dör av setralin, dör man inte av propavan, så resonerade jag.

Ja, och det var ju ett inkorrekt resonemang.

BrokenMew:

Man kan dö av en överdos alvedon, fast det tar ett tag.

Jag vet, vad har det med något att göra?


   
SvaraCitera

Jag tog två stycken, och svimmade.


   
SvaraCitera