Aviseringar
Rensa alla

Överdriver denna person? (se bilden först)


STORM:

Jag kommer aldrig våga diskutera här på UM Men mitt svar är:

Samma här [blush]


   
SvaraCitera

Nintendo:

Samma här

Varför en sådan tönt? Va?


   
SvaraCitera

[zzz] Jag kan gott vara er husfeminist och våga säga:

Czar:

Nej (Du röstade på detta alternativ)

Dylika trakasserier är ett tråkigt skämt, i synnerhet när de anspelar på sexistiska normer.

höna:

kanske är 1 annan tjej som glor in bar att den valde jeans just den dagen?
vavavavava

[rolleyes] Så var det inte så. Eller är båda toaletterna tjejtoaletter? Symboliserar den neutrala byxklädda streckgubben i gemen "kvinna" när den står bredvid en kjolklädd streckgubbe? Nä.

STORM:

Jag kommer aldrig våga diskutera här på UM

Nintendo:

Samma här [blush]

Jag vill säga att jag tycker att det är lame att kritik mot sådant här (och feminism i gemen) jämt ska bemötas med löjliggöranden. [zzz]

passaro:

Varför en sådan tönt? Va?

Varför begår du personangrepp? Va?


   
SvaraCitera

Kan nån förklara varför nån skulle tro att det är ok med sexuella trakasserier pga bilden?


   
SvaraCitera

Ögon i en plåthink:

Varför begår du personangrepp? Va?

För att jag brukar ha en skämtsam ton gentemot Nintendo. Var det bra så?


   
SvaraCitera
höna

palla svara seriöst på ett sånt inlägg


   
SvaraCitera

passaro:

Varför en sådan tönt? Va?

Äh, läs Lady Dahmers blogginlägg om saken


   
SvaraCitera

Nintendo:

Äh, läs Lady Dahmers blogginlägg om saken

Hon har en tendens att vara dum i huvudet, så nej tack.


   
SvaraCitera

dazed:

När politiken i stort är död och depolariserad så bryr vi oss istället i skitfrågor som typ det här och hen. Medan saker som verkligen är åt helvete glöms bort i bruset. Heja propagandan.

Gå och gnäll på folk som bryr sig om huruvida Djurgården eller Hammarby vinner random match då, det torde ju vara än mer oöverflödigt att lägga engagemang i. Eller är det så att det bara är femenismen som är värd att förringa på det här viset?

höna:

palla svara seriöst på ett sånt inlägg

Palla raljera.


   
SvaraCitera

Den var ju tråkig.


   
SvaraCitera

Ögon i en plåthink:

Gå och gnäll på folk som bryr sig om huruvida Djurgården eller Hammarby vinner random match då, det torde ju vara än mer oöverflödigt att lägga engagemang i. Eller är det så att det bara är femenismen som är värd att förringa på det här viset?

Visst är det så att det så att sporten ofta används just på det viset, bröd och skådespel för fan men det gör inte det här till en i grunden värd debatt.


   
SvaraCitera

BurrePurre:

Kan nån förklara varför nån skulle tro att det är ok med sexuella trakasserier pga bilden?

För att mellan och högstadie-barn är puckade.


   
SvaraCitera

Kan de inte byta så att tjejen tjuvkikar iställer då...

"0,9 procent av eleverna mår dåligt av den här bilden – då förstår jag inte hur skolan kan tycka att det är okej."

Undrar om det inte finns andra saker i skolan som mer än 0,9 procent mår betydligt sämre av. Fast dessa saker är ju såklart inte värda att uppmärksammas i media...


   
SvaraCitera

Ögon i en plåthink:

Jag kan gott vara er husfeminist och våga säga:

Missförstå mig rätt; skulle så himla gärna vilja debattera om saker och ting, speciellt om detta då jag pluggat genus och är väldigt inne i det, men känner att så fort jag försöker formulera mig så blir allt knasigt och luddigt och jag får mig själv, och det ämne jag diskuterar, att framstå som mer dumt än vettigt.


   
SvaraCitera
mynona

Jag, Blivande Japan och Dvärgkastaren hade faktiskt en diskussion om det här i Vad tänker du just nu-tråden tidigare ikväll


   
SvaraCitera