Aviseringar
Rensa alla

Övergrepp - era erfarenheter, tips och råd hur man tar sig vidare!


Zymba:
Jättebra initiativ till tråd! Dock vill jag göra alla uppmärksamma på att tråden är plusmodererad och det innebär att vi är stenhårda med att moderera off topic, personangrepp m.m.

Då ingen av de som skrivit i tråden faktiskt har hållit sig till ämnet har jag raderat inläggen och ber er från och med nu att använda tråden till det som trådskaparen önskar, dvs. dela med er av era erfarenheter av övergrepp samt ge stöd, tips och råd om hur man kan gå vidare. 

/Mod

Frågade om hon hade gjort en liknade tråd? o_O


   
SvaraCitera

MarcusKing:

Frågade om hon hade gjort en liknade tråd? o_O

Den förra tråden var ej menad som en samlingstråd. Ditt inlägg tillförde ingenting till tråden, vänligen återgå nu till ämnet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

godismannen:
Självfallet är det inte offrets fel när det gäller varken våldtäkt eller sexuellt utnyttjande. Men när det gäller väldigt unga... säg 12 - 13- 14 - 15 och 16-åringar osv som blir våldtagna ute på offentlig plats eller hemma hos någon på ett party när de är dyngraka klockan 4 på natten så ställer jag mig snarare frågan varför inte dessa tjejer ligger hemma spiknyktra och sover i sin säng istället för av vara ute mitt i natten dyngfulla?

På samma sätt som jag som turist knappast ger mig in i de värsta kriminella stadsdelarna i storstäderna mitt i natten med hela min reskassa dyngfull och med guldkedja runt halsen och guldklocka runt armen. Då får jag fan i mej skylla mig själv om jag blir rånad in på bara kroppen. 

Bara för att säga det! När jag blev våldtagen gick jag i stor 2an eller 3an inte dricker man sig full då?? Sen första gången jag blev sexuellt utnyttjad var jag inte heller full då var det en gammal gubbe som ville lära mig bla. sexualkunskap sa han i hovrätten. sen nu tredje gången då var jag inte heller full varje gång det hände.

Visst det finns vissa tjejer (om vi då pratar om tjejer) som är ute på någon fest och är full och blir våldtagen men det är ändå inte tjejens fel för att hon blev våldtagen!!!


   
SvaraCitera

Det behövs en sån här tråd, det är bra att det nu finns en.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Razor:
Det behövs en sån här tråd, det är bra att det nu finns en.

Ja!


   
SvaraCitera

Johanna123: Text

Skulle en fällande dom ge tillfredställelse?
Förstår att en friande dom kan vara förödande men funkar det tvärtom?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Pappbox:

Skulle en fällande dom ge tillfredställelse?
Förstår att en friande dom kan vara förödande men funkar det tvärtom?

Tillfredställelse? vad menas med det? förlåt men jag är inte så duktig..


   
SvaraCitera

Johanna123: Tillfredställelse? vad menas med det? förlåt men jag är inte så duktig..

Gör det så att det känns bättre och/eller lättare att komma över vad som hänt?


   
SvaraCitera
mynona

Vilken metod du än väljer för att göra det, så måste du få ut vad du känner: det kan handla om att tala om det för någon, men det kan också handla om att bara skriva ned vad du känner på ett papper och aldrig låta någon läsa det. Huvudsaken är att du får utrycka alla dina känslor kring det hela. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Pappbox:

Gör det så att det känns bättre och/eller lättare att komma över vad som hänt?

Ja men för dom flesta är det svårt att veta vad man ska göra.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mynona:
Vilken metod du än väljer för att göra det, så måste du få ut vad du känner: det kan handla om att tala om det för någon, men det kan också handla om att bara skriva ned vad du känner på ett papper och aldrig låta någon läsa det. Huvudsaken är att du får utrycka alla dina känslor kring det hela. 

Tumme upp


   
SvaraCitera

Johanna123: Ja men för dom flesta är det svårt att veta vad man ska göra.

Hur menar du?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Pappbox:

Hur menar du?

Att göra så att det känns bättre eller lättare att komma över det som har hänt. alltså det är inte lätt att veta vad man ska göra för att det ska kännas bättre 


   
SvaraCitera

Johanna123: Att göra så att det känns bättre eller lättare att komma över det som har hänt. alltså det är inte lätt att veta vad man ska göra för att det ska kännas bättre

Jag tror han menar att fråga om en fällande dom mot förövaren (den som våldförde sig på dig) skulle kännas bättre för dig. Har du polisanmält honom? 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Razor:

Jag tror han menar att fråga om en fällande dom mot förövaren (den som våldförde sig på dig) skulle kännas bättre för dig. Har du polisanmält honom? 

jaha oj förlåt.
Ja jag har polisanmält 


   
SvaraCitera