Aviseringar
Rensa alla

Övergrepp - era erfarenheter, tips och råd hur man tar sig vidare!


Johanna123: jaha oj förlåt.Ja jag har polisanmält

Okej, vet du om han fick fällande eller friande dom?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Razor:

Okej, vet du om han fick fällande eller friande dom?

Våldtäkten: han nekade och det fanns för lite bevis 
Ena utnyttjandet: Fick fällande dom efter hovrätten 
Den andra utnyttjandet: har dom inte hittat den som gjorde det och jag går fortfarande igenom polisförhör..


   
SvaraCitera

Johanna123: Våldtäkten: han nekade och det fanns för lite bevis

Skulle det ha känts lättare att gå vidare om han fått ett straff?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Pappbox:

Skulle det ha känts lättare att gå vidare om han fått ett straff?

NJa jag tror inte det. för jag ser han ganska ofta på stan och då blir jag påmind bara av det


   
SvaraCitera

Johanna123: Våldtäkten: han nekade och det fanns för lite bevis Ena utnyttjandet: Fick fällande dom efter hovrätten Den andra utnyttjandet: har dom inte hittat den som gjorde det och jag går fortfarande igenom polisförhör..

Ledsen Jag kan tänka mig att det där tär på dina krafter. Hur länge till behöver du gå igenom polisförhören?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Razor:

Ledsen Jag kan tänka mig att det där tär på dina krafter. Hur länge till behöver du gå igenom polisförhören?

Jag vet inte jag har bara varit på ett polisförhör än.. 


   
SvaraCitera

Mitt tips ar att se till att man har ratt stod runt omkring. Jag hade en kompis som visste om det och som jag visste kunde ta samtal mitt i natten osv. Sedan koncentrerade jag mig pa att halla mig ordentligt upptagen resten av tiden. Jag laste mer an jag gjorde tidigare, tranade mer, pluggade mer… om det var ett bra move eller inte ar svart att saga i efterhand. A ena sidan tillat jag mig mindre tid till att sjalv bearbeta men samtidigt gjorde det att jag inte kunde ga under helt. Det fanns helt enkelt inte rillrackligt manga timmar pa ett dygn till det. Jag distraherade mig sjalv konstant och de stunder da allting bara rann over fanns min van dar.

Jag hade press pa mig fran mitt universitet som inte ville att handelsen skulle fa for mycket uppmarksamhet och upplevde en del av personalen som rent hotfull. Om jag kunde ga tillbaka nu, till 5 ar yngre mig, och ge ett rad till mig sjalv sa hade det varit att inte lata mig sjalv skrammas till tystnad men det gar ju inte att gora nagonting at nu.

Lycka till Johanna - jag hoppas att du kan fa ratt personer att prata med och att du precis som du skriver ar helt klar pa att det sjalvklart inte var ditt eget fel. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

galaxydazzle:
Mitt tips ar att se till att man har ratt stod runt omkring. Jag hade en kompis som visste om det och som jag visste kunde ta samtal mitt i natten osv. Sedan koncentrerade jag mig pa att halla mig ordentligt upptagen resten av tiden. Jag laste mer an jag gjorde tidigare, tranade mer, pluggade mer… om det var ett bra move eller inte ar svart att saga i efterhand. A ena sidan tillat jag mig mindre tid till att sjalv bearbeta men samtidigt gjorde det att jag inte kunde ga under helt. Det fanns helt enkelt inte rillrackligt manga timmar pa ett dygn till det. Jag distraherade mig sjalv konstant och de stunder da allting bara rann over fanns min van dar.

Jag hade press pa mig fran mitt universitet som inte ville att handelsen skulle fa for mycket uppmarksamhet och upplevde en del av personalen som rent hotfull. Om jag kunde ga tillbaka nu, till 5 ar yngre mig, och ge ett rad till mig sjalv sa hade det varit att inte lata mig sjalv skrammas till tystnad men det gar ju inte att gora nagonting at nu.

Lycka till Johanna - jag hoppas att du kan fa ratt personer att prata med och att du precis som du skriver ar helt klar pa att det sjalvklart inte var ditt eget fel. 

Ja det är bra att du kommer med tips för jag tror att det finns andra som oxå har blivit utsatt för något liknande som behöver tips på hur man kan göra för att försöka bearbeta det man har varit med om. 

Tack så mycket


   
SvaraCitera