Aviseringar
Rensa alla

Överläkare på psyk


Ämnesstartare

Fick en remiss skickad till psyk och har nu fått ett möte med en överläkare. någon som vet jag jag gör hos denne ? Trodde nämligen att jag skulle komma till en kurator :S


   
Citera

Medicin? Vadå trodde du skulle till en kurator? [confused] För det första finns det inte kuratorer på psyk, det finns psykologer och för det andra hur kan man missförstå en sån sak, din psykolog berättade väl för dig varför du fick en remiss dit? [shake]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Förlåt men de visste inte jag.
Jo min kurator förklarade ju förstås varför hon skickade en remiss men jag trodde ju att jag bara skulle komma till någon annan att prata med. O sen kom brevet och så stod där tid hos överläkare..


   
SvaraCitera

Okej , men jag kan inte mkt om psyk men om du trodde att det handlade om kurator då kanske de är det, eller en psykolog ..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Enda lösningen e väl ta mig dit och undersöka saken.. iihh va läskigt !


   
SvaraCitera

Ähh de kommer gå bra, lycka till! 🙂


   
SvaraCitera

överläkaren kommer att ta in dig på sinnessjukhus. [surprised]

Dold text: skoja


   
SvaraCitera

Plikka:

Fick en remiss skickad till psyk och har nu fått ett möte med en överläkare. någon som vet jag jag gör hos denne ? Trodde nämligen att jag skulle komma till en kurator :S

Det är ingen fara, har fått remiss till överläkare förut, då satt vi bara och pratade och han förklarade massa saker för mig. Det var dock inte på psyk.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Okej det låter ju lite lugnande 🙂


   
SvaraCitera

kanske får du prata med någon som har lite koll på allt, och på de anställda, så hen ska kunna matcha ihop dig med någon som kommer kunna arbeta med dig på ett sätt som förväntas vara effektivt... Finns ju psykologer som gör olika grejor liksom.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

standby: Det låter logiskt rätt 🙂


   
SvaraCitera

Det ä bara läkare som har rätt att frihetsbedröva folk, inte kuratorer, så hon vill bara visa att du är galen så du kan bli inspärrad.

Förmodligen är det ett bedömningssamtal, det är bara läkare som kan göra tex neuropsykiatrisk utredning o annat, du kanske får göra nåt test med kuggfrågor.

Fick jag göra en gång typ 460 stämmer, stämmer inte frågor...he
Sen sa hon, du har störd personlighet, personlighetsstörnning.
Vad gör man åt det?
Inget
Ok, tack hej


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Flodhästen: Det lät ju inte värst roligt, nej! Nu blev jag jätte orolig :S


   
SvaraCitera

Plikka:

Flodhästen: Det lät ju inte värst roligt, nej! Nu blev jag jätte orolig :S

Lugn och din nu :3. Vad är det för problem du sökt för? Om en läkare tycker att du har sökt för någonting som är utom hens kunskap så remitterar hen dig vidare till psyk - att du hamnade hos överläkaren behöver inte betyda något speciellt utan bara att det kanske var hen som hade en plats över på sitt schema. Överläkare är trots allt läkare, men de har lite mer ansvar och jox.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Har problem med destruktivitet, panik ångestattacker, stört förhållande till mat, depression och rädsla bland folk.. så antagligen kommer ag väl få göra några tester för att hamna hos rätt människor ?


   
SvaraCitera