Aviseringar
Rensa alla

Övernaturligt? (Del 1 av 2)


Ämnesstartare

Min svenskalärare i 3an på gymnasiet sa att vi skulle inleda våra tal provocerande för att få uppmärksamhet direkt. Efter en liten stunds betänktetid valde jag att göra en fanatisk kristen predikan, själv var jag ateist.

En natt när jag var ute med min hund passade jag på att hålla talet för första gången högt eftersom det så sent är öde där ute. När jag promenerade slocknade plötsligt alla gatlampor framför mej. Samtidigt stannade jag under den sista lysande gatlampan. Promenaden fortsatte sedan längs trottoaren tills både den och lyktstolparna slutade vid ingången, ett valv, till en kyrkogård med kyrka.

På mellanstadiet förkortade min lärare matematik Ma vilket även jag gjort sen dess tills det blev teologi. Matematik var då min passion, en bekant till mej hade också en passion, en flickvän. För internetbruk hade jag ett pseudonymsystem, alla som benämndes ofta tilldelades en bokstav. I första hand valdes första bokstaven i namnet men i flickvännens fall var den upptagen. Vet inte varför men lösningen blev att lägga till den andra bokstaven. Det märkliga resultatet blev ett stort m och ett litet a, alltså Ma. Det märkliga var att meningen med systemet var att bara använda ett enda tecken. Första bokstaven i hennes efternamn var ledigt, att använda valfritt tecken eller första bokstaven i efternamn var redan satt i system. Respektives passioner hade därmed råkat få samma förkortning vilket påpekades. Den andra parten uppmanade mej därmed att avsluta flickvännens pseudonym vilket omedelbart blev fallet. Motivet påstods vara att Ma uttalades som Emma vilket för oss var en specifik person. Emma symboliserade en dålig brud, inte för att hon ens var värst i gymnasieklassen. Hon var bästis med en fin flicka, båda klädde sej likadant förutom att den fina flickan aldrig hade string vilket på den tiden var standard. Hon var faktist det enda uppenbara undantaget. Den fina flickan hade ibland sidentrosor med snobben på i första ring. Den fina flickan dejtade minst tre i klassen och blev ihop med en fjärde. Varken jag eller min ovan nämnda bekant var en av dom. En av killarna som hon övergav gick istället hem med Emma och hade sex. Ett nederlag som stärkte Emmas symbolik. Emma och hennes bästis var båda bokstavligen blåögda brunetter men det fanns en stor skillnad. Emma såg ut att vara genomgående deformerad men trots det fick hon till slut en perfekt pojkvän som dessutom var ett år yngre.

Efter strömavbrottet blev jag ironiskt nog fanatisk kristen. På MTV, en tv-kanal, fanns det en SMS-tjänst som visades live medan musikvideor spelades. Man skickar in sitt eget och en persons förnamn man är intresserad av. Vidare berättar kanalen vilken chans man har och kommenterar. När mitt namn dök upp fick jag för mej att Gud sände ett budskap, flicknamnet var Emma. Chansen var 92% tror jag, .9 åtminstonde. Budskapet var bara att jag passade ihop med en dålig brud vilket redan var min uppfattning.

Kollade igenom ett galleri med bilder på Emma Watson som spelar Hermione Granger i Harry Potter-filmatiseringen. Då kom en psykos typ, Gud sände ett budskap, att det va något med flickan men jag vägrade att acceptera det utan en bekräftelse. Efteråt klickade jag upp nästa bild med texten herMIone. Psykosen gick igång igen när jag såg MI eftersom det är förkortningen för mitt privata visualiseringskoncept. Det spelar ingen roll vad MI innehåller men det kunde ha stått för military intelligence.

Jag skapade en logotype för första gången som närmast kan beskrivas som två kors som sitter ihop bredvid varandra illustrerat i en kvadrat av 24 identiska kvadrater. SVT skulle ha en politisk dokusåpa som jag tänkte ansöka till vilket aldrig blev av. Innan dom planerna avbröts gjordes en politisk ideologi, civilliberalism. CL fick min logotype, därefter upptäckte jag att i:na i illi i civilliberalism kan vridas till ett dubbelkors ihop med bokstäverna emellan. Det där kan dessutom grafiskt presenteras med samma kvadrater som i logotypen.

Före CL fick logotypen hade MI den men det gick bra att låta dom dela, framför allt när CL inte längre var aktuellt. Senare började jag skriva dubbelkorset istället för pi eftersom det är enklare. När jag höll på med matematik på egen hand förkortade jag distans med ett stort i eftersom den påminner mest om en sträcka. Dubbelkorset blev förutom pi även tecken för varv men på datorn måste den ersättas med en bokstav. Den ena av mina heliga bokstäver användes redan så m fick ersätta dubbelkorset när det räknades på datorn. M var min pseudonym i systemet. Dessutom vilket verkar onödigt möttes dubbelkorset och min identitet i en autografutveckling som därmed är ointressant. Enligt MTV-modellen omvandlas herMIone till her(= EW) | MI(= M) | one(= 1). Koden är M-delen i MIB, MI hette MIB förut.

Jag såg en molnlucka bakom kyrktornet som var till synes symmetrisk, meningslöst att illustrera grafiskt. Toppen av tornet som utgjorde figurens centrum är genomskinlig men då var den svart precis som molnen. Molnluckan verkade alltså vara tvådelad. Molnluckan var retangelformad fast två tredjedelar av den övre kanten närmast tornet på respektive sida lutande nedåt tänkt utifrån in. Hurvida den resterande övre kanten var vågrät eller lutade nedåt tänkt inifrån ut kunde jag inte avgöra. Den övre kanten var därmed som en typisk mänsklig blick, alltså tänkt genom ögonbrynen. Det stämmer däremot inte på alla. Genom molnluckan kunde man se stjärnhimlen som var ljusblå.

Min dåvarande visualisering av en sträcka var också ljusblå. Dessutom kan båda rimligen kallas space visions eftersom space både kan betyda sträcka och rymden. På svenska samma sak, rymdvision. Detta samband är I-delen, passande epitet med tanke på kyrkblicken och att i stod för just sträcka så som tidigare beskrivet. I utalas nämligen på engelska som eye. Poängen med I-delen är den neutrala naturen, den andra delen av teologin är negativ medan MIB är posetiv.

Att beskriva B-delen lika utförligt som M-delen finner jag onödigt men det förekommer parförhållanden. Exempelvis presenteras en B-del på B(arn)-kanalen så att den kan paras ihop med MTV-biten. Förutom delarna som ingår i par förekom ytterligare saker som räknas till MIB, bl.a en del som genererade ospecifiserade datum. For the record kan jag ställa upp på lögndetektortest. Anmärkningsvärt är att teologin spelar på två mord nedanför kyrkan. Första skedde ungefär samtidigt som första teologiska fallet, en 20-årig flicka mördades av sin pojkvän, ev fd. Hon var i tjänst som väktare, mordvapnet var nog som i andra fallet en kniv. Det andra mordoffret var en 14-årig pojke, mördaren var 16, samtidigt hade jag min 18-årsfest alldeles i närheten. Nedanför kyrkan ligger en vik, på var sin sida ligger mordplatserna mittemot varandra. Polisen letade inte allt för länge sen efter Krister Petterssons ev mordvapen i Palme-fallet inne i den lilla viken. (I en annan vik på andra sidan Sverige hittade jag och en bror ett lik vilket var tur eftersom det drev mot en barnstrand. Brodern vinkade in en båt som kördes av grannens son. Grannen är sjöpolis och kunde ringas på ett privat nummer. Han var i tjänst och kunde hämta liket)


   
Citera

asså jag läste bara lite i början men det låter som att du är psyksikt sjuk eller att du skrev detta för att prpvocera. men jag hoppas allt blir bra och att ina sk spöken tog dig. puss


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

TL;DR


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera