Aviseringar
Rensa alla

Övernaturligt


Ämnesstartare

ituuti:

http://www.dn.se/nyheter/vetenskap/hjarnan-som-gjord-for-att-tro-pa-gud/

Bra artikel, men övernaturligt behöver inte ha med Gud att göra, eller någon religion. Allt som folk påstått varit övernaturliga upplevelser har inte enbart sätts med ögonen, vilket där inte är omöjligt att hjärnan spelat ett spratt, utan också de gånger detta "'övernaturliga" påverkat någon fysiskt, sätts i kameror eller kunnat ta grepp om föremål.


   
SvaraCitera

Jag var ute i skogen o gick det var mörkt så jag såg inte så bra så hör jag hur de börja knaka bland träden hmm kan det vara en älg tänker jag och går vidare så hör jag en mörk röst säga mitt namn jag vänder mig om och där står djävulen utklädd till hello kitty jag börjar springa då jag kom hem så stog det skrivet i blod i väggen UNDERKASTA DIG DEN ALLSMÄKTIGA KOSSAN så det var inte djävulen utklädd till hello kitty som jag träffat i skogen det var en jävla ko från andra sidan som jävlats med mig


   
SvaraCitera

AuriSacraFames: Nej

Ingen har varit med om något övernaturligt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

I så fall behöver du inte slösa din tid här, eller?

aristoteles:

Ingen har varit med om något övernaturligt.


   
SvaraCitera

AuriSacraFames: I så fall behöver du inte slösa din tid här, eller?

Blev det jobbigt nu?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aristoteles:

Blev det jobbigt nu?

Nej, jag tänkte på dig eftersom att du inte verkar tro på övernaturligt, därför frågade jag dig bara. Jag är en väldigt svårkränkt och positiv person så svaret på din ställda fråga är så enkelt som: nej. 


   
SvaraCitera

AuriSacraFames:

Nej, jag tänkte på dig eftersom att du inte verkar tro på övernaturligt, därför frågade jag dig bara. Jag är en väldigt svårkränkt och positiv person så svaret på din ställda fråga är så enkelt som: nej. 

Jag tar det som ett bajsnödigt: ja.


   
SvaraCitera
Smilen

Tror man inte på gud så tror man inte på livet! 


   
SvaraCitera

AuriSacraFames:

Bra artikel, men övernaturligt behöver inte ha med Gud att göra, eller någon religion. Allt som folk påstått varit övernaturliga upplevelser har inte enbart sätts med ögonen, vilket där inte är omöjligt att hjärnan spelat ett spratt, utan också de gånger detta "'övernaturliga" påverkat någon fysiskt, sätts i kameror eller kunnat ta grepp om föremål.

Det "övernaturliga" kan 100/100 gånger förklaras bättre med vetenskap (neurologi, psykologi osv.) om man anstränger sig i stället för att ignorera mentala buggar. Människan söker mening, även omedvetet (vilket kan leda till hallucinationer) i allt, även där den inte finns. Det är därför en sten kan väckas till liv och börja prata under ett drogrus osv, för att det råder över- eller undersignalering i olika delar av hjärnan.


   
SvaraCitera

ituuti:

Det "övernaturliga" kan 100/100 gånger förklaras bättre med vetenskap (neurologi, psykologi osv.) om man anstränger sig i stället för att ignorera mentala buggar. Människan söker mening, även omedvetet (vilket kan leda till hallucinationer) i allt, även där den inte finns. Det är därför en sten kan väckas till liv och börja prata under ett drogrus osv, för att det råder över- eller undersignalering i olika delar av hjärnan.

liksom där den inte finns*

mening = form, liv, känsla av närvaro


   
SvaraCitera

Smilen:
Tror man inte på gud så tror man inte på livet! 

Liv (Biota) är den egenskap som delas av alla organismer. Det finns ingen entydig definition på biologiskt liv, men olika livsformer har vissa gemensamma särdrag som karaktäriserar dem, fortplantning (reproduktion), nedärvning, reagens på yttre stimuli samt ämnesomsättning (metabolism).
https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Liv

Vad har livet med gud att göra?


   
SvaraCitera

Nej ;( 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ituuti:

Det "övernaturliga" kan 100/100 gånger förklaras bättre med vetenskap (neurologi, psykologi osv.) om man anstränger sig i stället för att ignorera mentala buggar. Människan söker mening, även omedvetet (vilket kan leda till hallucinationer) i allt, även där den inte finns. Det är därför en sten kan väckas till liv och börja prata under ett drogrus osv, för att det råder över- eller undersignalering i olika delar av hjärnan.

Det jag tänker är att det övernaturliga egentligen inte är övernaturligt utan bara något vi hittills inte riktigt fått grepp om.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aristoteles:

Jag tar det som ett bajsnödigt: ja.

Ta det som du vill Glad 


   
SvaraCitera