Aviseringar
Rensa alla

Övertala föräldrar?


Ämnesstartare

Hejsan allihopa!

Nu kommer den här tråden om att skaffa en hund som man alltid har velat haft och sånt. Men i mitt fall så är det så att jag redan har en hund. Ett år är hon. Och det skulle vara så sjukt kul att ha 2 stycken hundar, jag förstår vad det innebär (mer mat, mer konstnader, mer tid) Men ibland har inte någon i våran familj tid med att leka med henne och så. Min mamma skulle ta hand om en familjs hund som vi känner sedan jag gick på dagis (15 år nu) medans ... jag vet inte riktigt varför men nånting var det. Så när jag kom hem efter skolan ville hon att jag skulle gå på promme med våran och deras hund. Det var SÅ MYSIGT! Våran hund älskar andra hundar också. Asså jag har inte några ''superbra'' anledningar att skaffa en till hund, men det skulle liksom vara helt jäkla underbart. Men nu när jag sa vid matbordet:

-Tänk om vi skulle ha 2 hundar.. 

Så sa hon bara:

-Haha, neej.

Och av någon anledning så vart det bara tyst efter det. Seriöst, det skulle vara så sjukt mysigt med en till hund. Våran familj spenderar inte sådär JÄTTE mycket tid med varandra. Så eftersom det är jobbigare att gå med 2 hundar så skulle det nog bli mycket mer familjepromenader och längre dessutom. 

Någon som har några bra förslag?

Sjukt tacksam för dom som kommenterar! 😀


   
Citera
time
 time

Jag tycker personligen inte det är en idé att skaffa en till hund för att ha den som motivering att gå ut på längre promenader. Först när familjen/den som ska ta hand om hunden redan har tid kan man börja överväga det, annars är det inte schysst mot djuret.


   
SvaraCitera

Du skriver ju själv att ni knappt har tid för den ni har.. och det är dina föräldrar som ska betala allt och ha huvudansvaret så självklart måste du rätta dig efter dem. Var glad åt den hund du har och ägna mer tid åt hen istället. Du kan gå till hundparker eller vara med andra hundägare så att hon får träffa andra hundar. 


   
SvaraCitera

Nöj dig med en! 

1 hund = förjävligt
2 hundar = katastrofalt 
fler hundar = obeskrivligt i negativ riktning 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:
Du skriver ju själv att ni knappt har tid för den ni har.. och det är dina föräldrar som ska betala allt och ha huvudansvaret så självklart måste du rätta dig efter dem. Var glad åt den hund du har och ägna mer tid åt hen istället. Du kan gå till hundparker eller vara med andra hundägare så att hon får träffa andra hundar. 

Jo, vi har tid med den. Jag uttryckte mig nog lite fel. Vi har tid. Men eftersom hon är så livlig så kan man inte alltid orka. 


   
SvaraCitera
NEMI
 NEMI

LittleLionMan: Men eftersom hon är så livlig så kan man inte alltid orka.

Men hur tror du då det blir med två stycken...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

NEMI:

Men hur tror du då det blir med två stycken...

Men då leker dom ju med varandra


   
SvaraCitera

vill också ha en till 😀 och mamma har sagt att jag KANSKE ska få en om jag bara bestämmer vilken ras jag helst vill ha och verkligen vill ta hand om en till, tror det blir bernen sennen


   
SvaraCitera

Om du hade haft föräldrar från Stockholm så hade du aldrig haft det här problemet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Carolineelisabeth95:
vill också ha en till 😀 och mamma har sagt att jag KANSKE ska få en om jag bara bestämmer vilken ras jag helst vill ha och verkligen vill ta hand om en till, tror det blir bernen sennen

Ååh lyllo! Tänkte skaffa en sån när vi skaffade våran. Hur lyckades du prata med henne om det? 😮 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Adam:
Om du hade haft föräldrar från Stockholm så hade du aldrig haft det här problemet.

Men nu är inte vi från stockholm. Från lilla Hudik med stora fält och skogar. Alla som vi känner har i stort sett haft eller har en hund. Bara dräller om djur här. 


   
SvaraCitera

LittleLionMan:

Ååh lyllo! Tänkte skaffa en sån när vi skaffade våran. Hur lyckades du prata med henne om det? 😮 

Hehe är lite bortskämd Rodnar Men jaa, man kan ju säga att hunden slipper att vara ensam och så ^^


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Carolineelisabeth95:

Hehe är lite bortskämd Rodnar Men jaa, man kan ju säga att hunden slipper att vara ensam och så ^^

ja, kanske det, tack 🙂


   
SvaraCitera

ta extra bra hand om den ni redan har o säg att du kommer ta fullt ansvar för en till


   
SvaraCitera
win
 win

köp katt


   
SvaraCitera