Aviseringar
Rensa alla

övertala föräldrarna!


Ämnesstartare

hej! jag har jättelänge velat ta piercing, i naveln eller monroe (ovanför läppen). problemet är ju att mina föräldrar totalvägrar. de säger att jag får vänta tills jag är 18. jag tänker INTE vänta så länge! en annan grej är att jag inte får vara ute länge på kvällarna så när jag är med min kompis och vi är ute måste vi hem runt nio halv nio för att mamma tror att vi ska supa, och det kan jag förstå, för det har hänt en gång förut. men hur ska jag övertyga mamma att det inte ska hända igen!? jag sökte över "låttsaspiercingar", men kom bara till "brunta" och "stängda" diskussionsforum. har hört talas om en låssasnavelpiercing, med hjälp av lim. och jag vill inte ta utan lov, även fast min kompis brorsas kompis tar hål i naveln (gratis på minderåriga, det för att hennes syrra har dessa verktyg då hon är piercingsgrejimoj). så snälla, kom med tips, eller något. och nej, jag är övertygad att jag inte kommer ångra mig, jag kan ju ändå ta ut den om jag tröttnar, och jag bryr mig inte om jag får ärr!

dns.jpg


   
Citera

Om du ej får så får du inte, hur svårt kan det vara att vänta. Och att de inte litar på dig om kvällarna är ditt eget fel!


   
SvaraCitera

Hur gammal är du, då?


   
SvaraCitera

Mm. Känner också en som piercar minderåriga. Sen att han inte har autoklaver som dödar bakterierna, eller handskar när han lägger på vaselin är en annan sak.


   
SvaraCitera

var inte korkad


   
SvaraCitera

Hur ung är du?

Jag var inne på piercingstadiet (ville ha i naveln, haha?) när var runt femton år. Nu sitter jag här och är arton, och ALDRIG I LIVET att jag låter en kanyl nudda min kropp annat än mina örsnibbar... Fult, passar inte mig, inte min stil, passar inte mig rent socialt heller.

Får du inte så får du inte, basta.


   
SvaraCitera

vrf inte ba vänta ett par år? ba för det är Inne nu? isf vill du egentligen inte ha piercingen/piercingarna.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

detberorpå:

vrf inte ba vänta ett par år? ba för det är Inne nu? isf vill du egentligen inte ha piercingen/piercingarna.

grejen är ju den att det finns fejk. jag vet att om man ska ha ska man ha äkta. men fejk e väl iaf nått.


   
SvaraCitera

dedde:

så snälla, kom med tips, eller något.

Det är svårt att övertala sina föräldrar, speciellt om de är överbeskyddande och stränga (som mina). Jag tog hål i läppen när jag var fjorton fast jag inte fick. Jag stenvägrade ta ut den, och det var värt det även allt skrikande och bråkande! Men om du inte vill köra på den metoden så kan du ju pröva att vara totalt exemplarisk hemma. Så som att göra allt de säger åt dig att du ska göra, städa, diska, hitta på något roligt med din pappa eller ge något fint till din mamma och tillslut fråga snällt efter någon vecka. Det är det enda jag kommer på.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dedde:

hej! jag har jättelänge velat ta piercing, i naveln eller monroe

Varför?
Blir ju bara fjortis! [surprised]


   
SvaraCitera

dedde:

grejen är ju den att det finns fejk. jag vet att om man ska ha ska man ha äkta. men fejk e väl iaf nått.

vad har det med det jag sa att göra?[shake]

detberorpå:

vrf inte ba vänta ett par år? ba för det är Inne nu? isf vill du egentligen inte ha piercingen/piercingarna.


   
SvaraCitera