Aviseringar
Rensa alla

Övertyga mig om att er politiska åsikt är den rätta...


Ämnesstartare

space:

Kan allt.

Säkert? Även det att SD är det parti som hjälper flest flyktingar samtidigt som man satsar å välfärden och sänker skatter för vanligt folk?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

NiklasW:
Säkert? Även det att SD är det parti som hjälper flest flyktingar samtidigt som man satsar å välfärden och sänker skatter för vanligt folk?

Om du vill diskutera SD med mig så tar vi det över PM.


   
SvaraCitera

Det är kul att betala skatt, man ska slicka nedåt och sparka uppåt, är man kommunist så får man lyssna på cool musik.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Istechetvåpunktnoll:
Det är kul att betala skatt, man ska slicka nedåt och sparka upp åt, är man kommunist så får man lyssna på cool musik.

Nästan jag blir såld på det där. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Istechetvåpunktnoll: Det är kul att betala skatt, man ska slicka nedåt och sparka upp åt, är man kommunist så får man lyssna på cool musik.

Jag har inget emot att betala skatt, givet att jag skulle ha inkomster som skulle vara skattepliktiga. 


   
SvaraCitera
time
 time

Vänstersidan har bäst musik, fler unika stilar, antirasistiska värderingar, jämställdhetskämpar och riktigt, riktigt gott kaffe.


   
SvaraCitera

NiklasW:

Nästan jag blir såld på det där. 

Ja men då så. Vi kan slänga i en temakväll med socialkonservativa värderingar varannan fredag också, bara för dig Party


   
SvaraCitera

space:

Jag har inget emot att betala skatt, givet att jag skulle ha inkomster som skulle vara skattepliktiga. 

Precis!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Istechetvåpunktnoll:

Ja men då så. Vi kan slänga i en temakväll med socialkonservativa värderingar varannan fredag också, bara för dig Party

Låter helt fantastiskt! Tumme upp


   
SvaraCitera
GraGo

Enkel logik.

Är det rätt att använda våld mot andra annat än i självförsvar? Om nej, fortsätt läs.


Kommer våld/tvång/hot om våld användas mot en från staten om man inte betalar skatt (genom fängelse eller böter)?


Är inte då skatt per definition våldsamt?


Tillbaka till fråga 1, om det inte är rätt att använda våld mot andra annat än i självförsvar och skatt är våldsamt, varför är det då rätt att betala skatt?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

GraGo:
Enkel logik.

Är det rätt att använda våld mot andra annat än i självförsvar? Om nej, fortsätt läs.


Kommer våld/tvång/hot om våld användas mot en från staten om man inte betalar skatt (genom fängelse eller böter)?


Är inte då skatt per definition våldsamt?


Tillbaka till fråga 1, om det inte är rätt att använda våld mot andra annat än i självförsvar och skatt är våldsamt, varför är det då rätt att betala skatt?

lol


   
SvaraCitera
GraGo

amsi:

lol

Nej, lite bättre får du nog förklara din åsikt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

GraGo:

Nej, lite bättre får du nog förklara din åsikt.

tkr du att d är rätt att getingar sticks

vissa getingar gör d för att förtrycka

en del andra bor i radhus 


   
SvaraCitera
GraGo

amsi:

tkr du att d är rätt att getingar sticks

vissa getingar gör d för att förtrycka

en del andra bor i radhus 

Det skulle vara kul om du försökte argumentera emot istället för att bara tramsa.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

GraGo:

Det skulle vara kul om du försökte argumentera emot istället för att bara tramsa.

säger detsamma 


   
SvaraCitera