Aviseringar
Rensa alla

övertyga sina föräldrar


Ämnesstartare

Hur övertalar man sina föräldrar att man ska få åka med en kompis till en större stad på nyår? De tror att vi kommer dricka, vilket vi ska, men hur ska man övertyga dom att vi inte ska göra det? förra gången jag övertalade dom att jag skulle få sova borta, åkte jag 10mil på en bilcrusing och var med i en bilkrock på tillbakavägen. Och då fick dom ju reda på det, alltså litar dom inte på mig nå mer. Hur ska jag få dom att låta mig åka på nyår?!??!?!? PANIK


   
Citera

Lyssna på dina föräldrar.


   
SvaraCitera

Du borde tänkt på det här för ett år sedan. Det lättaste sättet att få sina föräldrar att tillåta sådana här grejer är att visa att man kan ansvara för sig själv. Om du inte visat det så finns det inte så mycket som kan lugna dem så att de slipper oroa sig. 

Alternativet är kanske att låta dem prata med kompisen och de ni ska hem till för att se vilka det är ni ska umgås med.


   
SvaraCitera

Ett annat alternativ är ju att skita i vad de säger och bara dra dit ändå.


   
SvaraCitera
NEMI
 NEMI

jobbigt läge, planering hade varit bästa lösning.


   
SvaraCitera

Secrets: Och då fick dom ju reda på det, alltså litar dom inte på mig nå mer.

Nämen gud vad konstigt.


   
SvaraCitera

Du kan festa när du blir gammal nog, stanna hemma och drick julmust.


   
SvaraCitera

Ska nog sätta ett microchip i nacken på mitt ev spädbarn


   
SvaraCitera

Du är nog rätt körd tror jag.


   
SvaraCitera
time
 time

Nu vet jag inte hur gammal du är men tycker du inte att det är lite normalt ändå, att de inte litar på dig när du ju uppenbarligen ljuger för dem? 

Jag har tyvärr inga konkreta tips på hur du ska övertala någon så länge du inte är ärlig. När jag var 16-17 sa jag öppet att jag definitivt tänkte smaka på lite alkohol under de större festhelgerna och jag fick chansen och förtroendet att göra saker, just för att jag varken hymlade eller ljög. 


   
SvaraCitera

aristoteles:
Du kan festa när du blir gammal nog, stanna hemma och drick julmust.

säger detsamma 


   
SvaraCitera

isola:
Ska nog sätta ett microchip i nacken på mitt ev spädbarn

haha, jag med! 


   
SvaraCitera

Secrets: förra gången jag övertalade dom att jag skulle få sova borta, åkte jag 10mil på en bilcrusing och var med i en bilkrock på tillbakavägen.

Ändå startar du tråden?


   
SvaraCitera