Aviseringar
Rensa alla

Överväga att ta livet av sig eller inte..


Ämnesstartare

kebu12:

Mm, jag är inte så hjälpsam, förlåt

Jag hatar inte dig bara för det, men var snäll, om du vill försöka hjälpa någon, skriv något seriöst. Du kan ju annars gå in på dem här, humor trådarna och skriva nåt skojigt som säkert nån tycker är kul


   
SvaraCitera

HoneySuckle:

Jag har gått till en oberoende psykolog, som soc betalade åt mig för jag klagade på deras jävla idioter på bup och psyk. Samma sak där, bara att han fick mer lön

Fortsätt leta! Att ta livet av sig är ingen bra utväg [sad]


   
SvaraCitera

Vet hur det är. Har haft en relativt dålig uppväxt utvecklingsmässigt sett... Vilket gör att man kommer efter, och gör att man känner sig hopplös.
(Hjälper inte heller att morsan hela tiden pekar ut hur dålig man är).
Jag har också tänkt på att ta mitt liv någon gång, men kom på att jag inte tjänar nått på det.. Kan ju alltid försöka sträva efter att få det bättre.
Varför ska man släcka sitt liv, bara för att man känner sig nere.. Det kan ju bli bättre, och så länge som du inte lever under oacceptabla förhållanden, tycker jag att det vore svagt att ge in, bara för att göra saker lättare.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tula:

Fortsätt leta! Att ta livet av sig är ingen bra utväg

Att forstätta som jag gör ger mej ingenting. Det är som att spela fotboll utan boll, Som att simma utan vatten, eller iallafall utan mål


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

HoneySuckle:

...

Som om det var oseriöst.... [rolleyes]


   
SvaraCitera

HoneySuckle:

Att forstätta som jag gör ger mej ingenting. Det är som att spela fotboll utan boll, Som att simma utan vatten, eller iallafall utan mål

Lev för dina näras skull då.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Rejmond D Röjter:

Jag har också tänkt på att ta mitt liv någon gång, men kom på att jag inte tjänar nått på det.. Kan ju alltid försöka sträva efter att få det bättre.

Men jag tjänar ingenting på att fortsätta att bara leva, jag vill vilja göra saker i mitt liv, men jag orkar inte, inte bara vara som någon robot på mitt jobb. Jobba bra, vara trevlig, tjäna pengar, åka hem, deppa ihop, spendera pengarna du fick på något som håller dej uppe någon dag eller två. Sen upp dagen efter och köra samma radda igen

Rejmond D Röjter:

Det kan ju bli bättre, och så länge som du inte lever under oacceptabla förhållanden, tycker jag att det vore svagt att ge in, bara för att göra saker lättare.

Det kan ju även bli sämre, eftersom du säger att troligtvis ligger jag inte i rännstenen och kräks av äckel mot mig själv. Så då kommer det ju alltid kunna bli sämre än det, och så lågt vill jag aldrig komma. Då tar jag heldre mitt liv


   
SvaraCitera

[n]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

FreeWay89:

Som om det var oseriöst....

Som att jag tyckte att

HoneySuckle:

oseriösa svar behövs inte, släng in dom i nån annan tråd som kanske inte behöver eller vill ha hjälp


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Om du tar livet av dig så förlorar du, game over lixom, vill du verkligen vara en loser? VIll du inte hellre fortsätta kämpa och bli en vinnare istället?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Woho:

Om du tar livet av dig så förlorar du, game over lixom, vill du verkligen vara en loser? VIll du inte hellre fortsätta kämpa och bli en vinnare istället?

Jag har kämpat sen jag insett att det var kört, för att inte såra mina nära


   
SvaraCitera

HoneySuckle:

Sen upp dagen efter och köra samma radda igen

Bli inte en sån då, jag vet att livet är för det mesta jobba med något dötrist för att få pengar för att överleva gifta sig ploppa ut ungar vara allmänt tråkig men gå mot strömmen. sluta existera börja leva 🙂


   
SvaraCitera


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Angelize:

Bli inte en sån då, jag vet att livet är för det mesta jobba med något dötrist för att få pengar för att överleva gifta sig ploppa ut ungar vara allmänt tråkig men gå mot strömmen. sluta existera börja leva 🙂

Vart köper man dem där pillrerna? Jag köper hela lagret. Jag kan säga dig, att om jag kunnat, tror du inte jag hade ändrat mig då? Jag vill inget annat. Min enda önskan faktiskt, är att hitta min kärlek, och för den, skulle jag kunna släppa hela mitt liv, bara ha kvar mina kläder på kroppen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

HoneySuckle:

Som att jag tyckte att

Aja du får ta det som du vill, det var enbart för att visa en poäng. Att vara snäll och hövlig du vet, som du tydligen har problem med.

Förstår som sagt inte riktigt ditt problem. Du ger inget konkret utan snackar om din vägg bara.

Du är i en mörk period. Lid igenom det bara, det löser sig till slut.


   
SvaraCitera