Aviseringar
Rensa alla

Övervakning i skolor?


Ämnesstartare

Hörde nyss på tv att dom snackade om för och nackdelar med kameror i skolor. Speciellt skolor som tensta och bromma gymnasium där saker förstörs hela tiden.

[smile]


   
Citera
Ämnesstartare

Kablash__:

Ja, (Du röstade på detta alternativ)

Varför skulle det inte vara det? Förstör eleverna får dom skylla sig själva fan.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kablash__:

Nej, (Du röstade på detta alternativ)

Får man inte knulla bland skåpen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kablash__:

Kanske, (Du röstade på detta alternativ)

Både ja och nej. Vandalisering osv minskar ju men samtidigt borde det finnas en max-gräns, man vill ju gärna inte känna att vart man än vrider huvudet stirrar en kamera tillbaka på en. Så till viss del ja.

Kablash__:

Förstör eleverna får dom skylla sig själva fan.

Och de som inte förstör men går på samma skola? [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åker dom upp i min skola skulle dom illa kvickt åka ner igen.


   
SvaraCitera
Papper

Kablash__:

Ja, (Du röstade på detta alternativ)

Kommer inte på nåt negativt.


   
SvaraCitera

Kablash__:

Ja, (Du röstade på detta alternativ)

om eleverna inte kan klara av att gå i skolan utan att förstöra ska de övervakas.
sen e de ju inte som att man sitter och kollar på banden varje dag eller så. de e ju bara om något blivit förstört som man tar upp och tittar lite 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

grodanboll_:

Och de som inte förstör men går på samma skola? [smile]

Dom hamnar ju tyvärr i skottlinjen. Men va fan gör det ifall man blir filmad? Liksom, vad gör man i skolans korridorer? Man springer inte runt naken och ollar alla bänkar O_o


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kablash__:

Nej, (Du röstade på detta alternativ)

Är emot övervakning.

Förövrigt så fungerar det inte. Det sattes upp kamorer på min gymnasieskola, pga av stölder och dyl. Det som hände var att kamerorna blev stulna.[rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

passaro:

Är emot övervakning.

Varför?

passaro:

Förövrigt så fungerar det inte. Det sattes upp kamorer på min gymnasieskola, pga av stölder och dyl. Det som hände var att kamerorna blev stulna.[rolleyes]

Ja men man får väl va lite smartare än att lägga ut kameror överallt utan att skydda dom på något sätt. Finns ju rätt många sätt man kan göra det på.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kablash__:

Nej, (Du röstade på detta alternativ)

För att FRA är gott till middag<3


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kablash__:

Varför?

Ptja, av rent principiella skäl.

Du är en sådan som menar att ju mer övervakning desto säkrare och bättre samhälle, eller?[rolleyes]

Kablash__:

Ja men man får väl va lite smartare än att lägga ut kameror överallt utan att skydda dom på något sätt. Finns ju rätt många sätt man kan göra det på.

Finns lagar poå hur man får sätta upp skiten.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kablash__:

Men va fan gör det ifall man blir filmad?

Alltså alla känner ju inte likadant. Jag är själv ganska säker på att jag skulle tycka det vore ytterst obehagligt med så mycket övervakning som vissa skolor har.
Men det gör inte att jag är emot övervakning. Jag tycker helt enkelt att det har gått över gränsen på vissa skolor ochdet borde sättas ngt slags max.

Kablash__:

Liksom, vad gör man i skolans korridorer? Man springer inte runt naken och ollar alla bänkar O_o

Du tänder på att rektorn kommer se det, right? [wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

passaro:

Ptja, av rent principiella skäl.

Du är en sådan som menar att ju mer övervakning desto säkrare och bättre samhälle, eller?[rolleyes]

Övervakning = Säkrare ja.

Och du är en sådan som tycker att eleverna ska fortsätta förstöra skolans egendomar för att kameror är emot dina principer?

passaro:

Finns lagar poå hur man får sätta upp skiten.

Ok, vad innebär dom lagarna? Att den måste synas?

grodanboll_:

Alltså alla känner ju inte likadant. Jag är själv ganska säker på att jag skulle tycka det vore ytterst obehagligt med så mycket övervakning som vissa skolor har.

Jaa, alltså, han sätter ju upp kameror på alla toaletter och så också! [cute]


   
SvaraCitera

nja, det vore väl ändå slöseri med resurser...


   
SvaraCitera