Aviseringar
Rensa alla

Övervikt.


Ät lite mondre portiner och träna några gånger i veckan. Om du tycker det är tråkigt så hitta en träningskompis så blir det säkert roligare =)


   
SvaraCitera

andrea:

Jag tänkte att jag skulle börja simma, eftersom jag verkligen tycker om det men sen kom jag på att alla bara skulle stirra på mej

Skit i alla andra! Gillar du att simma så ska du simma. Det är ett jättebra sätt att komma igång med träningen på 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Motionera motionera motionera...och ät nyttigt och varierat 🙂 Det viktigaste tror jag är att hitta en hälsosam livsstil som håller i längden, nåt du kan leva med utan att lida liksom. skit i konstiga dieter som lovar snabba resultat!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ät inte för fort, så du känner när du ätit lagom.


   
SvaraCitera

ända som ger snabbt resultat är att äta mindre!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag vet att det är svårt att komma igång. (Jag är själv överviktig men har lyckats gå ner 10 kg) Ett tips är att skriva ner sina mål. Ha typ en skrivbok eller så där du skriver vad du vill att du ska ha gjort på nån månad eller så. Börja med små mål som att gå en promenad 1 gång i veckan. Allt eftersom så kan du sätta högre mål. Det är svårt att bara börja ta långpromenad VARJE dag. Det orkar man inte med i längden man måste ju hinna leva också. Ett annat tips är att skriva upp din vikt. Bestämm t.ex. att du ska väga dig varje lördagmorgon innan frukost. Då ser du resultaten bättre. Jag vet att man vill ha snabba resultat men jag är ledsen att säga det men det är inget bra alternativ. Man går nästan alltid upp i vikt igen. Det är inte bara att ha en viktnedgångsperiod utan det är en hel livsstilsförändring. Små steg i taget. Något bra att komma ihåg är att även om man vill ha snabba resultat så är det inte hälsosamt att gå ner mer än 5 hg i veckan. Lycka till!!! [bigsmile]


   
SvaraCitera