Aviseringar
Rensa alla

överviktig cheey hära, ...


Ämnesstartare

Hejhej :p Jag har nyss fyllt 12 och är ungefär 151-152 och väger nästan 59 kg...
Jag är liksom inte jättetjock men mina låra är väldigt ''fettiga'' och börjar få PYTTELITE celluliter (stavning) och min mage har fått fett och längst på magen är de som värsta fettklumpen -.-
och ja jag har unnat mej mycket under sommaren och ska börja en ny skola som är 6-9 och jag vill inte bli mobbad.
Jag HATAR att vara ute och springa/gå och ska börja på kampsport fast de är inte förrens september.
Och skolan börjar om 3-4 veckor.
Har någon några tips om hur jag ska komma lite mer i form tills dess?
Jätte tacksam för svar !<3


   
Citera
Ämnesetiketter

skär ner på sockret, ät nyttig mat
försök öka vardagsmotionen

ÄT MAT
Ingen blir snygg av att svälta


   
SvaraCitera

+ glömde tillägga
du är inte "överviktig"
alla har en fettklump längst ner på sin mage, men man har nåt fel på ögonen så man ser sin egen så himla mycket större än den är.


   
SvaraCitera

Jag googlade fram BMI för barn lite snabbt och tyvärr står det överviktig, men det behöver ju inte stämma.
Två personer som är lika långa, och väger exakt samma behöver inte vara lika i kroppen.

Precis som postorderhoran skriver, ingen bli snygg av svält! Så svält inte.

Ät nyttigare, och rör på dig mer. Gå istället för att ta bussen. Åker du långa bussturer, hoppa av på busshållplatsen tidigare och gå.

Jag hatade också att springa/jogga innan, men när jag märkte att jag mådde mycket bättre av det så började jag gilla det. Man sover bättre, och man känner sig friskare.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Okej tack 🙂
har ni några fler tips? för jag lovar, jag hatar mina ben :d


   
SvaraCitera

Gör som modellerna! Ner med fingrarna i halsen.


   
SvaraCitera

Prata med din skolsyster, du har inte någon vidare övervikt. Du växer ännu och ska absolut inte banta. Dra ner på godiset och rör lite mer på dig bara.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

nej jag tänker inte prata med skolsyster :O
Ja jag föörsöker men de blir mycket sånt iaf xO


   
SvaraCitera

lenne1234:

nej jag tänker inte prata med skolsyster :O

Varför inte? Hon hade säkert kunnat hjälpa dig riktigt bra!! 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hurdå?? :O


   
SvaraCitera

Prata med henne bara, det blir bra.


   
SvaraCitera

lenne1234:

hurdå?? :O

Hon kan ge dig tips och råd. Kan säkert hjälpa dig lägga upp ett schema på hur du ska motionera. Lära dig hur du ska äta, och kan säkert kontrollera så att du går ner i en takt som är bra för din kropp, så att det sker hälsosamt! [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

nej vad pinsamt , jag kommer inte göra de även om de skulle vara bra xD


   
SvaraCitera

lenne1234:

nej vad pinsamt , jag kommer inte göra de även om de skulle vara bra xD

Det är inte alls pinsamt 🙂 Men du gör som du vill, känn dig inte tvingad till något!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

nej vad pinsamt , jag kommer inte göra de även om de skulle vara bra xD


   
SvaraCitera