Aviseringar
Rensa alla

Övningsköra endast på trafikskola


Ämnesstartare

Jag har övningskört ca 10 timmar totalt hemma, men det var för ett år sen, jag har alltså inte kört på ett år. 10 timmar är inte mycket och i och med att det var så länge sen så ser jag mig själv som nybörjare.

Jag kommer få betala hela mitt körkort själv och börjar bli lite nojjig över hur mycket körlektionerna kommer kosta. Jag vill alltså veta hur många körlektioner ni behövde, ni som endast kört på trafikskola.


   
Citera
Åtta

Jag körde endast på körskola, och använde väl kanske 20 lektioner.


   
SvaraCitera

Vet inte vad jag betalade för min B-behörighet, men jag övningskörde ju hemma också [cute] Men runt 10k hamnar det för det mesta, oftast lite mer.
Har själv inte kört mer än 5-6 timmar lastbil, men har ändå uppkörning nästa vecka [blush][shake]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åtta:

Jag körde endast på körskola, och använde väl kanske 20 lektioner.

det lät inte så himla farligt ju, eller är du en naturbegåvning?

Tickstart:

Men runt 10k hamnar det för det mesta, oftast lite mer.

jo, det är ju det jag är beredd att betala. Sen pratade jag med en tjej som lagt ner 20k på det, uuuuuuh!


   
SvaraCitera
Åtta

Human:

det lät inte så himla farligt ju, eller är du en naturbegåvning?

Nej, det vill jag inte påstå. Jag tror att det är ganska normalt om man inte kört någonting tidigare.


   
SvaraCitera

Human:

Sen pratade jag med en tjej som lagt ner 20k på det, uuuuuuh!

[wink]

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Men å andra sidan, mina tvätt- och matlagningslektioner skulle nog bli dyra. [rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åtta:

Nej, det vill jag inte påstå. Jag tror att det är ganska normalt om man inte kört någonting tidigare.

ah. gillar att höra det. då blir jag kanske inte luspank efteråt trots allt [y]

Tickstart:

Men å andra sidan, mina tvätt- och matlagningslektioner skulle nog bli dyra. [rolleyes]

precis så 🙂


   
SvaraCitera
Åtta

Human:

då blir jag kanske inte luspank efteråt trots allt [y]

Jodå. Det blir du. Jag har för mig att mina körlektioner gick på 600 kronor styck.

(Körlektioner) 20*600 = 12000
Tillverkning av körkort = 220
Riskutbildning I & II ~ 2100
Hyra av bil (uppkörning) ~ 600
Körkortstillstånd ~ (ingen aning, men kanske...) 300

Plus att det säkert var annat jag glömt. Summa summarum är att det går på åtminstone 15000 spänn.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åtta:

Jodå. Det blir du. Jag har för mig att mina körlektioner gick på 600 kronor styck.

det beror ju på. Har köpt en paket på 24 lektioner, 8000kr, sen kostar lektionerna 380kr/styck. räknade ut idag om jag bara använder de 24 lektionerna blir det ungefär 12 000. Jag kommer alltså bli lite fattig, men om jag nu lyckas på de lektionerna blir det inte så mycket mer än så. Hoppas bara verkligen nu att de räcker,


   
SvaraCitera

Åtta:

Jag körde endast på körskola, och använde väl kanske 20 lektioner.

kan ju också vara jag som är riktigt dålig på att köra bil; men jag har köpt 20 lektioner & är inte riktigt säker på att det kommer räcka för mig. inte riktigt klar än, har väl kommit halvvägs.

& jag kör typ minst 3-4 timmar hemma i veckan ;/


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vilken värld tar ni körkort i? Jag själv har nyligen köpt 10 lektioner. Min polare som tog körkort klarade alla punkterna på 7 lektioner.
Vet inte av någon som tagit fler än 10 lektioner. Det lär väl inte vara andra krav i olika delar av sverige? Min körkort kommer att kosta bra precis 8000kr.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag körde hemma (typ vart vi än skulle så körde jag dvs jag åkte aldrig ut bara för att övningsköra). Det hela resulterade i att jag fick mitt körkort (inklusive alla övningskörnings-tillstånd och 2 lektioner osv) för 4700kr^^

Tog 2 lektioner precis innan uppkörningen för att se vad dom kunde tänkas klaga på. Teorin pluggade jag hemma från boken samt gjorde provet på datorn några gånger.
Detta till skillnad från de som först går en teorikurs för 2000 spänn för att sedan gå massa körlektioner för sjuka pengar[chocked]!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Körkort[no-no] Busskort!! Mest miljövänligt!! Greenpeace!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

_Danne_:

Detta till skillnad från de som först går en teorikurs för 2000 spänn för att sedan gå massa körlektioner för sjuka pengar[chocked]!

ehm, tror ju inte direkt att alla vill lägga ner så mycket pengar på det. Också lite svårt när man inte har något val.. alla har det inte lika bra som dig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Human:

ehm, tror ju inte direkt att alla vill lägga ner så mycket pengar på det. Också lite svårt när man inte har något val.. alla har det inte lika bra som dig.

Grejen med trafikskola är oftast att du ska upprepa övningarna hemma för att dom ska fastna. Kan du inte köra med nån så blir det såklart knepigt och du får ta fler lektioner istället vilket såklart blir dyrt. Tråkigt men sant...

Och jaa, jag är glad som fick körkortet så billigt. Är bilfanatiker så livet skulle vara väldigt surt utan...


   
SvaraCitera