Aviseringar
Rensa alla

Offer som betalar skadetillstånd till misshandlaren!


Ämnesstartare

Hej.
Vet inte hur jag ska börja.
För två månader sen blev jag svår misshandlad av en äldre kille. Fick stor blåmärke under ögat och svimmade i skolan, skolan tog mig med ambulans till akuten.

Samma dag polisanmälde jag händelsen, när gärningsmannen fick reda på att jag anmälde, så motanmälde han också.

Av min otur så vill ingen få problem med att vittna för mig, men läraren vittna om att dem tog mig till sjukhus och att killen blev avstängd i 10 dagar. Han hämta en kompis som inte var där, som vittna falskt.

Min anmälan lades ner, och gissa vad, hans gick vidare.

Idag blev jag dömd för 8000kr skadetillstånd med villkorlig dom.

Känns mycket konstigt, känns som att det är brottslingar som har tagit över detta landet. Fattar inte att offret betalar till misshandlaren.

Konstiga är att det var tydligt att han och vittnen ljög, som motsade säg själva hela tiden och han sa saker som ingen klok kan tro på, hur kan dessa som sitter i hovrätten luras så lätt?


   
Citera

[mad]


   
SvaraCitera

Vakna Sverige:

känns som att det är brottslingar som har tagit över detta landet.

[party]

Låter helt sjukt btw.


   
SvaraCitera

vad ska man säga, svenska rättssystemet där det är synd om brottslingarna och offren får skylla sig själva[zzz]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

OF 5:

vad ska man säga, svenska rättssystemet där det är synd om brottslingarna och offren får skylla sig själva[zzz]

Presic, så känns det och så verkar det vara.


   
SvaraCitera

Vakna Sverige:

Idag blev jag dömd för 8000kr skadetillstånd med villkorlig dom.

Varför?


   
SvaraCitera

Vakna Sverige:

Presic, så känns det och så verkar det vara.

Att dom jävlarna tycker synd om kriminella det visste jag, men det här det tar fan priset. Jag blir så förbannad[mad]


   
SvaraCitera

[zzz]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Pepparkaksgubbe:

Varför?

Dömd för misshandel. Lagen tror inte på läkarintyg eller lärare verkar det som.


   
SvaraCitera

Vakna Sverige:

Dömd för misshandel. Lagen tror inte på läkarintyg eller lärare verkar det som.

Va? Men din lärare intygade ju på att det var du som fick åka till sjukhuset? Och du har läkar intyg .. Vad för bevis hade han?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

OF 5:

Att dom jävlarna tycker synd om kriminella det visste jag, men det här det tar fan priset. Jag blir så förbannad[mad]

Sverige är duktiga med att döma dem oskyldiga, medan brottslingarna behandlas som kungar. Att min anmälan lades ner bara för jag itne har vittne låter skitkonstigt, läkarintyget och lärare som vittnar har inte någon betydelse i lagen verkar det som.


   
SvaraCitera
Hando

Stört [tard]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Pepparkaksgubbe:

Va? Men din lärare intygade ju på att det var du som fick åka till sjukhuset? Och du har läkar intyg .. Vad för bevis hade han?

Ja hon intyga det, och jag har läkarintyg.
Han hade en kompis som vittne, han anmälde att jag misshandlade honom två dagar före. När jag förklara att det är jag som blev misshandlad, sa åklagaren "vad har det där händelse med detta och göra?"
konstiga är att han anmälde tre dagar efter att jag misshandlat, för något han hittat på att det skulle hända två dagar innan jag misshandlad.


   
SvaraCitera

Vakna Sverige:

det var tydligt att han och vittnen ljög, som motsade säg själva hela tiden

Hurdå?


   
SvaraCitera

Bluff:

Vakna Sverige: det var tydligt att han och vittnen ljög, som motsade säg själva hela tiden
Hurdå?

Ett exempel: Mina dvokat frågade honom varför han anmälde det 5 dagar efter, han svara: "jag avr mycket rädd,han hotade mig, jag gick aldrig ut" sen fråga mina dvokat honom "men du gick ju två dagar efter det till skolan" han svara "ja jag gick dit bara för att ta hans personliga uppgifter så att jag anmäler"
Kan en klok person tro på detta? Men det funka hos hovrätten!


   
SvaraCitera