Aviseringar
Rensa alla

Office Word


Ämnesstartare

Kan man tanka något till det för att få det svenska stavningsskiten?

Har en engelsk version av programmet och kan bara få hjälp med stavningen om jag skriver på engelska.

Cheers! [bigcheers]


   
Citera
Ämnesstartare

Knothole:

Har en engelsk version av programmet och kan bara få hjälp med stavningen om jag skriver på engelska.

Måste man inte köpa en svensk version då? Osäker, men är tips är att uppgradera dig till openoffice som både är gratis och bättre och finns på de språk du önskar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Går det inte ändra till svensk rättstavning i programmet?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aristoteles:

Måste man inte köpa en svensk version då? Osäker, men är tips är att uppgradera dig till openoffice som både är gratis och bättre och finns på de språk du önskar.

Har haft OpenOffice, men det har inte min skola. Så halvfärdiga dokument går inte att försätta att arbeta med där.

tobias:

Går det inte ändra till svensk rättstavning i programmet?

Engelska versionen av programmet har bara rättstavning till engelska.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Knothole:

Så halvfärdiga dokument går inte att försätta att arbeta med där.

Jodå! OpenOffice kan både spara som och läsa .doc-dokument. Du får bara välja det i rullisten när du sparar!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Knothole:

Har haft OpenOffice, men det har inte min skola. Så halvfärdiga dokument går inte att försätta att arbeta med där.

Va? Det funkar utmärkt för mig. Och då spenderar jag flera timmar i veckan med det? Använder din skola MS Office 2007?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Stringburka:

Jodå! OpenOffice kan både spara som och läsa .doc-dokument. Du får bara välja det i rullisten när du sparar!

OpenOffice kan öppna Word, men inte tvärt om.

aristoteles:

Va? Det funkar utmärkt för mig. Och då spenderar jag flera timmar i veckan med det? Använder din skola MS Office 2007?

Det har jag inte tänkt på, men jag antar att det är mycket möjligt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Knothole:

OpenOffice kan öppna Word, men inte tvärt om.

Jodå, man talar bara om för openoffice att spara som microsofts dokument, då blir det precis samma sak som att spara det i word.

Knothole:

Det har jag inte tänkt på, men jag antar att det är mycket möjligt.

Ser programmet ut som vista med blinkande snurrande låtande jobbiga effekter och är helt värdelöst? Isf ja.


   
SvaraCitera

Openoffices stavningsprogram är mig veterligen värdelöst jämfört med vanliga Words. Hur som haver så är det bara att installera det från Microsofts servrar - eller CD-skivan om du har den kvar. Kostar inte en krona utöver själva Word.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hampie:

Openoffices stavningsprogram är mig veterligen värdelöst jämfört med vanliga Words.

Är det? På vilket sätt då?


   
SvaraCitera

aristoteles:

På vilket sätt då?

Upplever att det rödmarkerar fler ord än det borde, missar att rödmarkera ord den borde, och saknar stilistik och grammatikkontroll helt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hampie:

Upplever att det rödmarkerar fler ord än det borde, missar att rödmarkera ord den borde, och saknar stilistik och grammatikkontroll helt.

Ja grammatikkontrollen har du rätt i, men jag tycker inte att jag upplever brister i ordboken.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aristoteles:

Är det? På vilket sätt då?

Det särskriver många ord som redan är rättstavade, men oftast är man tillräckligt klipsk själv för att lista ut att det inte är rätt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Knothole:

Det särskriver många ord som redan är rättstavade, men oftast är man tillräckligt klipsk själv för att lista ut att det inte är rätt.

Såpass, men en sån enkel sak tycker man att den ska fixa, aja jag brukar sällan använda den funktionen så det gör inte så mycket.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera