Aviseringar
Rensa alla

Officiella Diablo3 tråden


Ämnesstartare

Känner mig en aning förvånad över att ingen tråd gjorts än om saken. Intresset för ungdomar borde vara enormt för en spel som Diablo. Själva tanken om att spelet kan komma ut detta året ger mig närapå ståfräs. Längtan för många av oss Diablo fans där ute har varit väldigt lång och det är många år sedan nu som det kom ut något nytt på den fronten.

Tråden kommer att vara avsedd att diskutera Diablo 3, dela med oss av tidigare erfarenheter av Diablo spelen och uppdatera med ny information kring spelet under produktionens gång.

Och om allt går väl och diskussioner kring spelet flyter på så finns chansen att någon snäll moderator kan göra om tråden till en officiell Diablo tråd och förhoppningsvis klistra den

Till att börja med kan man finna i allt på Blizzards egna hemsida: http://us.blizzard.com/en-us/

Andra sidor som kan vara värda att kolla in för
information och allmän kuriosa
http://www.diablowiki.net/Main_Page
http://www.diablofans.com/

Och så att tråden inte blir alltför kladdig kommer jag dela upp det i två inlägg. (Jag ser gärna att en moderator inte sammanfogar dem.)

Första delen kommer vara lite information information taget från Blizzards hemsida för att få tråden att se snygg ut (inget mer)
Andra delen kommer att bestå av Trailers och Gameplay features.

---

För formens skull kommer jag lägga in en poll om vilka klasser som fångat ens intresse, som man tänker köra etc.

Man kommer som i Diablo2 att inleda med fem klasser.

Klasserna man kommer kunna spela är

Wizard

It is not my goal to alarm, but I find this situation disturbing. We now have a rebellious wizard, young and inexperienced, wandering the world, dabbling in powerful magics she does not understand. Those wiser than you or I determined long ago that certain schools of magic were too dangerous and forbade their practice. It is those magics that this wizard seems determined to explore – magics centered on manipulating the primal forces from which reality is constructed. Imagine, a headstrong nineteen-year-old youth, able to warp time itself to her will! The thought is truly terrifying. It is my honest hope that this self-styled wizard chooses never to return to Caldeum.

Image​​​​​​​​​​​

Witch Doctor

Most believe the fearsome witch doctor of the umbaru race a legend, but I have seen one in battle with my own eyes. And it was difficult to believe, even then. He dispatched his opponent with terrifying precision, assaulting his victim's mind and body with elixirs and powders that evoked fires, explosions, and poisonous spirits. As if these assaults were not enough, the witch doctor also had at his command the ability to summon undead creatures from the netherworld to rend the flesh from his enemy's body.

Image​​​​​​​​​

Demon Hunter

They call themselves the demon hunters, a group of fanatical warriors sworn to a single purpose: the destruction of the creatures of the Burning Hells. The demon hunters number in the hundreds and make their home in the Dreadlands so that they can live and train without the interference of any nation that would worry over having such a fearsome group camped within its borders

Image

Barbarian

In my journey to catalogue the various denizens, civilizations, and fauna of our world, I have traveled far and wide, but never before have I been struck with such dismay as when standing upon the ramparts of the ancient fortress of Bastion's Keep. I came to see firsthand the barbarians, those near-legendary, immense, relentless, dual-wielding furies of combat dwelling upon their sacred Mount Arreat.

Image​​​​​​​​​​​

Monk

I had heard countless fantastic stories about the monks, tales that were surely the beneficiary of significant embellishment. The monks’ skin, the accounts said, was as hard as iron, impenetrable by the blade of any sword or by the point of any arrow, and their fists could break stone as easily as you or I would snap a twig. Though the unassuming man before me seemed miles away from what I had heard and read of the monks, I approached cautiously, sliding down onto the bench across from him, eager to take his measure. He beckoned me forward with a small wave of his hand.

Image

Varför vi måste knäcka mörkrets makter än en gång

Two decades have passed since the demonic lords, Diablo, Mephisto, and Baal, set out across the world of Sanctuary on a vicious rampage, twisting humanity to their unholy will. Yet for those who battled the Prime Evils, the memory fades slowly.

When Deckard Cain returns to the ruins of Tristram Cathedral seeking clues to defeat new stirrings of evil, a fiery harbinger of doom falls from the heavens, striking the very ground where Diablo once entered the world. This fire from the sky reawakens ancient evils and calls the heroes of Sanctuary to defend the mortal world against the rising powers of the Burning Hells once again.


   
Citera
Ämnesstartare

Och nu, lite stämningshöjande Youtube-klipp. Allt finns att få tag i på Blizzards hemsida, men för oss lata människor kan bläddra vidare.
Jag kommer följa samma ordning som tidigare

1. Wizard
2. Witch Doctor
3. Demon Hunter
4. Barbarian
5. Monk

Jag kommer Starta med Trailer följt av en Gameplay. Följs inte denna ordningen så innebär det att jag inte kan få tag på någotdera klipp för den aktuelle klassen.

Men först ut den officiella Diablo 3 Trailern

1

2

3

4

5


   
SvaraCitera
Tyrael

wtf is this brah? den är inte officiell förrän en mod säger att den är det [zzz]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lethuc:

Barbarian (Du röstade på detta alternativ)

Låter mäktigast[cool]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

barbar var min första på d2, kanske främst för att jag var betatestare och han var enda tillgångliga där. Men knaske fortsätter traditionen här.


   
SvaraCitera

Jag ser också fram emot Trean något enormt!

Men något man inte hört mycket om är hur de ska lösa allt boostande, något som tvåan nu i alla år i princip har cirklat kring. Ingen spelar spelet som det egentligen ska spelas; att man springer rundor ett gäng och klarar quests.

Jag tycker Demon Huntern verkar spännande, som en mix av Amazon och Assassin. Kommer troligen prova den först. Saknar lite en vanlig standard Warrior/Paladin, men det är väl bara av gamla vanor.

Jag tycker spelet ser skitfett ut (kanske förutom den stora tjocka bossen man får se i gameplayn som är direkt tagen ur undeads huvudstad i WoW) och är GRYMT TAGGAD!!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tyrael:

wtf is this brah? den är inte officiell förrän en mod säger att den är det [zzz]

Den kan bli officiell när en frän människa som mig själv gör en bra tråd om saken. [wink]

Tornapart:

Jag tycker Demon Huntern verkar spännande, som en mix av Amazon och Assassin. Kommer troligen prova den först. Saknar lite en vanlig standard Warrior/Paladin, men det är väl bara av gamla vanor.

Ja, Demon huntern verkar ligga på medeldistans så det stämmer rätt bra. Den intressantare av karaktärer.Witch doctorn hamnar klart sist, den är som necromansern och den var nog den minst populära av alla klasser i D2.


   
SvaraCitera

Hej på er!

Jag vet inte om ni minns men en gång för länge sedan fanns det en sida som hette http://www.diabloii.nu ( http://replay.waybackmachine.org/200410 ... efault.asp ) som fokuserade på diablospelen. En o-vacker dag kraschade våra databaser och allting dog.

Nu har vi satt igång med en uppföljare som likt föregångaren fokuserar på Diablospelen och jag skulle uppskatta om ni, sveriges diablo-elit, kunde beta-surfa sidan åt oss och komma med synpunkter och förslag på förbättringar osv.

Ni hittar sidan på http://www.svenskadiablo.se

Tack på förhand


   
SvaraCitera

Kajan:

Ni hittar sidan på http://www.svenskadiablo.se

Tack på förhand

COOLT! Tack!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

http://us.blizzard.c​om/diablo3/world/systems/runestones.xml

RUNESTONES

Extensive character customization is one of the primary design goals for Diablo III. Players will have many ways to customize and build each of the five character classes, including charms, traits, enhancements, gems, armor, weapons, dyes, skills, and the feature we're highlighting in this article: runestones.

There are more than twenty skills per class, and a player can choose to access up to seven of those skills at any one time. Skills primarily allow characters to perform special attacks and cast spells, but they can also activate defensive abilities, summon minions, set traps, or allow the player to navigate the battlefield through quick travel and escape mechanics. While these skills always present players with plenty of tactical options for defending Sanctuary against the coming demonic invasion, runestones allow you to customize skills by changing the way they look and how they function

There are five runestone types: Crimson, Indigo, Obsidian, Golden, and Alabaster. Each runestone affects skills differently. For example, adding a Crimson Runestone to a skill may enhance its damage, while adding an Alabaster Runestone might add a stun effect.

In addition to their color, runestones also come in different ranks of power; the higher a runestone’s rank, the more dramatic its effect on the skill. Experiment, and discover which skill and runestone combination best suits your personal playstyle.

To see examples of how different runestones enhance your various skills in
Diablo III, check out the skill videos below.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Riktigt intressant film om Diablo Lore.


   
SvaraCitera

Lethuc:

Wizard (Du röstade på detta alternativ)


   
SvaraCitera

Lethuc:

Witch Doctor (Du röstade på detta alternativ)

Såklart 🙂


   
SvaraCitera

15 Maj är det det som gäller, Diablo III släpps.


   
SvaraCitera

My dreams are her:

15 Maj är det det som gäller, Diablo III släpps.

<3


   
SvaraCitera