Aviseringar
Rensa alla

Officiella tråden om smärta i samband med sex


mynona

Fingerprints: Då kan det handla om att du inte är tillräckligt våt under samlaget då du helt enkelt inte är tillräckligt kåt.

Bra att säga detta rakt ut. Jag var med om en barnmorska en gång som sade att detta kunde hända när tjejen låg med någon hon inte var kär i och rekomenderade att man var förälskad innan man hade sex. Det var förstås en eufemism: vad hon egentligen menade var förstås att man skulle vara kåt, och hon översatte det till att man skulle vara kär, antagligen för att könsrollerna dikterar att en tjej inte får skilja på sex och kärlek. Men man kan ju faktiskt vara kär utan att bli kåt likasom man kan vara kåt utan att vara kär. Viktigt att använda rätt ord. 
Att använda glidmedel borde göras oftare. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

amsi:
har haft jättemkt problem sedan jag fick mens första gången 

bakterieinfektion/svamp ngn gång i månaden, brännande känsla och sveda vid samlag, ont i livmodern dagligen, ibland så att jag spyr/inte kan gå ut/sitter och skriker

fast får ingen hjälp och tycker inte att det öht stämmer med att folk inom vården brukar vara bra på sådana här grejer. har kämpat i fem år och får fortfarande inte ens en titthålsoperation, och vet att det inte är något jag är ensam om. fittproblem får inget utrymme, ingen uppmärksamhet och ingen hjälp

har du fått remiss till kvinnoklinik? väntetiden är ju sjukt lång men de brukar ju kunna komma med något matnyttigt iaf.

och ja, fittproplem är sjukt underskattade inom vården och skapar ett stort stigma. det är väl typ bara hon bohm starke i danderyd på vulvamottagningen som forskat om det på allvar.

http://www.vestibulit.com/filer/Kropp_&_Sja%CC%88l_220311.mp3

nu är det ju ej just vetibulit du kanske har men ah


   
SvaraCitera

Jag är rädd för att ha sex för att jag ibland har så ont att jag svimmar. På så sätt är det väl tur att jag är singel. Har inte haft sex på snart två år. Rullar ögonen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

har du fått remiss till kvinnoklinik? väntetiden är ju sjukt lång men de brukar ju kunna komma med något matnyttigt iaf.

och ja, fittproplem är sjukt underskattade inom vården och skapar ett stort stigma. det är väl typ bara hon bohm starke i danderyd på vulvamottagningen som forskat om det på allvar.

http://www.vestibulit.com/filer/Kropp_&_Sja%CC%88l_220311.mp3

nu är det ju ej just vetibulit du kanske har men ah

har varit där de säger inget fel och att det onormala är normalt

gått till alla möjliga men de säger bara att vissa kvinnor har det så


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

amsi:

har varit där de säger inget fel och att det onormala är normalt

gått till alla möjliga men de säger bara att vissa kvinnor har det så

Ledsen försök att få komma till danderyd om du ej redan varit där


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sagitta:
Jag är rädd för att ha sex för att jag ibland har så ont att jag svimmar. På så sätt är det väl tur att jag är singel. Har inte haft sex på snart två år. Rullar ögonen

men hjälp. uh privat fråga men har du fått någon diagnos?


   
SvaraCitera
PMR
 PMR

Kan relatera till flera saker som nämnts.

Ska för övrigt byta läkare på gyn. då min nuvarande är äckligt respektlös och skämtar bort problemen jag nämner. När hon dessutom tillägger att "Du får vänta och se", så undrar jag om man ska vänta tills man ligger på dödsbädden? 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Ledsen försök att få komma till danderyd om du ej redan varit där

kommer ej kunna betala att åka dit


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

amsi: gått till alla möjliga men de säger bara att vissa kvinnor har det så

men nej!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fingerprints:

men nej!

jo 🙁 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

amsi:

jo 🙁 

det ska inte vara så 🙁


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag har kraftig smärta i kuken när jag har sex. vad ska jag göra?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:
jag har kraftig smärta i kuken när jag har sex. vad ska jag göra?

du har sagt att du inte har sex 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

amsi:

du har sagt att du inte har sex 

jaha och ens historiska uttalanden fastslås hela livet ur lr?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

jaha och ens historiska uttalanden fastslås hela livet ur lr?

nej, det påstod jag inte. är bara väldigt tråkigt att folk tramsar och inte kan hålla sig till trådens ämne. 


   
SvaraCitera