Aviseringar
Rensa alla

Offra känslor för ngn annans bästa


Ämnesstartare

kom ej på bättre rubrik

Har ni ngnsin lämnat/undvikit/ignorerat ngn ni tkr om för den personens bästa? T.ex. den personen vill ha dig i sitt liv men du har tagit avstånd och avvisat den eftersom att du känner att ni inte kan umgås ostört eller på ett bra sätt - antingen pga. andra, ngt eller dig sj/den personen


   
Citera
reben

nej fan va dumt


   
SvaraCitera
Asha
 Asha

reben:
nej fan va dumt

håller med, låter riktigt korkat. *high five*


   
SvaraCitera
Asha
 Asha

miss2015: Har ni ngnsin lämnat/undvikit/ignorerat ngn ni tkr om för den personens bästa? T.ex. den personen vill ha dig i sitt liv men du har tagit avstånd och avvisat den eftersom att du känner att ni inte kan umgås ostört eller på ett bra sätt - antingen pga. andra, ngt eller dig sj/den personen

har du gjort det??


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Petros Synthea:

har du gjort det??

Ja, känner folk som gjort så också. verkar vanligt :/

Händer ju typ hela tiden i klasser där ngn blir mobbad/utfryst, men syftar inte på ngt sådant i tråden. snarare på folk som inte får välja vänner/partner pga. t.ex. religion/kultur


   
SvaraCitera
Asha
 Asha

miss2015:

Ja, känner folk som gjort så också. verkar vanligt :/

Jo tror dig. Tror jag varit utsatt. Ledsen 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Petros Synthea:

Jo tror dig. Tror jag varit utsatt. Ledsen 

🙁 svagt att inte var vän med ngn man vill vara vän med, för andras skull


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nää 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

obs nu blev det lite fel. i trådstarten skrev jag att man gör det för den andra personens skull... I liknande fall där man undviker ngn mobbad så gör man det kanske för sin egen skull. lite skillnad!


   
SvaraCitera
PMR
 PMR

Ja, i den mån att denne påstått sig tycka om mig. Men har berott på olika orsaker, t ex att jag inte ska vara i en relation, att jag är instabil.


   
SvaraCitera
NEMI
 NEMI

Nej, har ännu inte upplevt en situation där det vore en vettig sak att göra.


   
SvaraCitera

Ja för att relationen varit destruktiv mot mig själv, så har väl snarare gjort det för mitt eget bästa. Dock är jag tveksam till att dessa personer tyckt om mig trots att de påstått sig göra det. Kändes mer som att jag fanns där som ett alternativ/andrahandsval och att relationen bara var på deras villkor. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Pendulum: Ja för att relationen varit destruktiv mot mig själv, så har väl snarare gjort det för mitt eget bästa.

miss2015: lämnat/undvikit/ignorerat ngn ni tkr om för den personens bästa

Men tack för du delade med dig iaf


   
SvaraCitera

miss2015:

Men tack för du delade med dig iaf

jag vet, därför jag skrev mitt bästa. baserade mitt svar på frågan i pollen.


   
SvaraCitera

Men mitt svar är nej om jag gjort det för den personens bästa.


   
SvaraCitera