Aviseringar
Rensa alla

oförklarliga händelser, andar


🙂         


   
SvaraCitera

Att det finns ett fenomen som vi kallar för andar är inget nytt liksom det har skrivits om sånt i många tusen år. 


   
SvaraCitera

Bara nonsens givetvis


   
SvaraCitera

kanske finns det energier eller liknande men andar i form av lite genomskinliga kroppar är nog ngt vi människor uppfunnit för att det passar in i vår fantasi att man helt stannar kvar i sin gamla form.
att det skulle vara mer som i en serie jag inte minns namnet på, där karaktärerna som bodde i huset innan, levde samma liv de levde innan de dog parallellt med de andra. att deras scener spelades upp pga nya människor flyttade in i huset. 


   
SvaraCitera
Draug

Andar finns överallt omkring oss vare sig man känner av dem eller ej, men du verkar onekligen ha fått en extra inneboende hos dig ifrån andra sidan.


   
SvaraCitera

Lounge:

Ooooooh berättat historien så många gånger i forumet. Men jag har ju sett själv och folk i min närhet som inte skulle ljuga för mig. Ingen feber/psykos/trötthet etc. 

Hur ökar man chansen att träffa på en ande? Krävs det ayt en hyser rädsla först pga allt de "lever" för är att skrämma människor? 

Jag och mina bekanta var omkring på kyrkogårdar och ställen som det sades spöka på med mätutrustning i tonåren utan några resultat.. :/ Ville vi för mycket?


   
SvaraCitera

S3ON: Hur ökar man chansen att träffa på en ande?

Först ser man till att det inte finns några övervakningskameror i närheten. Eller kameror överhuvudtaget.


   
SvaraCitera

Punda:

Först ser man till att det inte finns några övervakningskameror i närheten. Eller kameror överhuvudtaget.

Men vanliga kameror kan väl inte fånga upp den mörka energin??? 


   
SvaraCitera
Lounge

S3ON:

Hur ökar man chansen att träffa på en ande? Krävs det ayt en hyser rädsla först pga allt de "lever" för är att skrämma människor? 

Jag och mina bekanta var omkring på kyrkogårdar och ställen som det sägs spöka på med mätutrustning i tonåren utan några resultat.. :/ Ville vi för mycket?

Bra fråga. Jag var livsrädd för spöken när jag var yngre. Jag vet inte om min känslighet påverkade det. Rörande två andra familjemedlemmar så har de varit varken rädda eller öppna. Det kanske bara är en benägenhet som går i min familj. Rörande nära kompis så var det bara att hon jobbade på en arbetsplats där alla var utsatta av det. Så tror inte det går att peka på några faktorer.. Jag har inte stött på ett spöke på 15 år men jag skulle antagligen ha gjort det om jag besökte vissa platser. Däremot existerar det väl inte överallt.


   
SvaraCitera

S3ON:

Men vanliga kameror kan väl inte fånga upp den mörka energin??? 

Men de kan väl fånga upp saker som flyttar på sig?


   
SvaraCitera

Lounge: Rörande nära kompis så var det bara att hon jobbade på en arbetsplats där alla var utsatta av det. Så tror inte det går att peka på några faktorer..

Hmm, var andarnas aktivitet begränsad till den arbetsplatsen eller följde de med de anställda till sina hem?? Ledsen

Punda:

Men de kan väl fånga upp saker som flyttar på sig?

Tror du? Hmmm


   
SvaraCitera
Lounge

S3ON:

Hmm, var andarnas aktivitet begränsad till den arbetsplatsen eller följde de med de anställda till sina hem?? Ledsen

Tror du? Hmmm

De var begränsade dit 🙂


   
SvaraCitera

S3ON: Tror du? Hmmm

Ja, köksluckor förvandlas väl inte till "mörk energi" för att ett spöke öppnar och stänger dem?


   
SvaraCitera

Punda:

Ja, köksluckor förvandlas väl inte till "mörk energi" för att ett spöke öppnar och stänger dem?

De kanske har förmågan att manipulera kamerorna så att de upplevs så


   
SvaraCitera

Lounge:

De var begränsade dit 🙂

Rörde det sig om ett hotell? Rodnar


   
SvaraCitera