Aviseringar
Rensa alla

Oförstående angående flyktingfrågan


Ämnesstartare

Jag har alltid varit en sådan som har sympatiserat med de rödgröna inom politiken. Innan S+MP vann valet och tog över. Självklart har faktumet att de har varit en minoritetsregering hindrat deras budget det första året och gjort så att deras politik inte gått igenom, men jag har ändå varit lite förvånad och småbesviken.

Sedan blev flyktingfrågan Sveriges största problem. Jag har alltid innan tyckt att vi varit på gränsen till för många invandrare. På det sättet att det inte varit ett aktuellt problem, snarare någonting lite oroande. Och nu har flyktingproblemet nått sitt klimax. Sveriges platser håller på att ta slut och flyktingar kan inte garanteras platser längre, regeringen vill göra åtstramningar och insparningar så mycket de kan för att allt ska flyta på ekonomiskt. Situationen är inte hållbar i vår nuvarande ekonomi.

Så därför är jag jävligt oförstående till folk som fortfarande smutskastar SD. Jag tycker att man ska stoppa invandringen nu, och kanske till och med mer. Det är klart jag önskar att alla människor som var i nöd och på flykt skulle få någonstans att leva bra liv på, men det finns även en verklighet, ett ansvar, en ekonomi. Sverige och Tyskland kan inte ta emot ALLA. Säger alla andra länder nej tycker jag Sverige också ska göra det i viss mån. För situationen funkar inte så som det är nu med tanke på ekonomin. 

Kan någon förklara för mig varför man då tycker SD är ett sååå hemskt parti? Jag tycker i nuläget att deras politik är den mest realistiska. Självklart hade jag inte velat rösta på de, men jag är redo att göra det om inget annat parti vill förändra sin flyktingpolitik. På internet läser jag om massor av kändisar (t.ex Strömstedt) som tar ställning mot partiet. Jaha, om nu du tänker smutskasta deras politik och tycker att vår bristande situation i Sverige är så jävla bra, kan inte du då berätta hur vi ska ha råd med allt detta? Hur det ska funka ekonomiskt? Hur du magiskt ska trolla fram tusentals boplatser som krävs? Dessa frågor vill jag även ställa till dig om du inte håller med. Klart jag kan förstå viljan att hjälpa, men verkligheten kvarstår.


   
Citera

T.ex. flera artister och journalister brukar vara vänster och som alla friska personer vet så går inte vänster och logik ihop.


   
SvaraCitera

SD anses vara ett hemskt parti därför att det genomsyras av rasism och fascism, för att partiet är sprunget ur vitmakt-miljön, för att de är kvinnofientliga med emempelvis deras vilja att inskränka kvinnors aborträttigheter, att de är homofobiska i deras vilja att inskränka homosexuellas rättigheter m.m. 


   
SvaraCitera
soviet

mhm har alltid tyckt att kritiken mot sverigedemokraterna har varit överdriven. men jag varken gillar eller ogillar det partiet. tänker dock rösta på dem tills alliansen börjar ifrågasätta flyktingpolitiken.


   
SvaraCitera
mens
 mens

SD är fullt av rövhattar och det vore så bra om något annat parti kunde ta tag i detta. Det råder en hemsk situation och folk vill självklart komma hit men det börjar krackelera lite nu - tyvärr. Att bara ta in människor som _verkligen_ behöver hjälp (alla är ju i behov av hjälp på något vis men de som är det allra allra mest), vilket är unga kvinnor, funktionshindrade och barn vore väl nu det bästa att göra. Män och folk som fått chans att få en bra utbildning har en större chans att klara sig och borde därför nedprioriteras. 

Uh känner mig så hemsk som tycker såhär. Vill att alla ska få bo var de vill och att varken människa eller djur ska fara illa någonstans men så kommer det ju aldrig att bli. Vilka beslut man än tar kommer någon att drabbas.
tldr jimmie borde få någon form av liten ministerpost inom något annat parti


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Walther:
SD anses vara ett hemskt parti därför att det genomsyras av rasism och fascism, för att partiet är sprunget ur vitmakt-miljön, för att de är kvinnofientliga med emempelvis deras vilja att inskränka kvinnors aborträttigheter, att de är homofobiska i deras vilja att inskränka homosexuellas rättigheter m.m. 

Ja den delen kan jag i viss mån förstå. Dock tror jag att SD har förändrats som parti och har blivit proffsigare. Självklart vill jag helst rösta på ett parti som M samt SD's invandringspolitik men nu när flyktingfrågan är störst tänker jag iallafall rösta på SD trots att deras HBTQ och abortpolitik skrämmer mig.


   
SvaraCitera

Walther:
SD anses vara ett hemskt parti därför att det genomsyras av rasism och fascism, för att partiet är sprunget ur vitmakt-miljön, för att de är kvinnofientliga med emempelvis deras vilja att inskränka kvinnors aborträttigheter, att de är homofobiska i deras vilja att inskränka homosexuellas rättigheter m.m. 

hur homo- och kvinnovänliga tror du att nuvarande invandrarkullar är? 


   
SvaraCitera

mens:
SD är fullt av rövhattar och det vore så bra om något annat parti kunde ta tag i detta. Det råder en hemsk situation och folk vill självklart komma hit men det börjar krackelera lite nu - tyvärr. Att bara ta in människor som _verkligen_ behöver hjälp (alla är ju i behov av hjälp på något vis men de som är det allra allra mest), vilket är unga kvinnor, funktionshindrade och barn vore väl nu det bästa att göra. Män och folk som fått chans att få en bra utbildning har en större chans att klara sig och borde därför nedprioriteras. 

Uh känner mig så hemsk som tycker såhär. Vill att alla ska få bo var de vill och att varken människa eller djur ska fara illa någonstans men så kommer det ju aldrig att bli. Vilka beslut man än tar kommer någon att drabbas.
tldr jimmie borde få någon form av liten ministerpost inom något annat parti

Visste du att också unga kvinnor, funktionshindrade och barn har en chans till en bra utbildning?


   
SvaraCitera

Walther:
SD anses vara ett hemskt parti därför att det genomsyras av rasism och fascism, för att partiet är sprunget ur vitmakt-miljön, för att de är kvinnofientliga med emempelvis deras vilja att inskränka kvinnors aborträttigheter, att de är homofobiska i deras vilja att inskränka homosexuellas rättigheter m.m. 

Och vänstern är kommunister då de vill göra livet surt för höginkomsttagare och företagare


   
SvaraCitera

intresserad av den här folkgruppen "med chans till bra utbildning", vilka är det och hur identifieras de?


   
SvaraCitera

StarsAreBlind: På internet läser jag om massor av kändisar (t.ex Strömstedt) som tar ställning mot partiet.

Strömstedt liksom resten av kändisarna, 7-klöverpolitikerna, journalisterna bor på betryggat avstånd från den mångkultur de säger sig älska så mycket.

Jag förutsätter att dessa kommer att vara de första att anmäla sig till att ta emot flyktingar i sitt hem om nu MPs förslag gällande detta skulle bli verklighet.


   
SvaraCitera

mens: Att bara ta in människor som _verkligen_ behöver hjälp (alla är ju i behov av hjälp på något vis men de som är det allra allra mest), vilket är unga kvinnor, funktionshindrade och barn vore väl nu det bästa att göra. Män och folk som fått chans att få en bra utbildning har en större chans att klara sig och borde därför nedprioriteras. 

Uh känner mig så hemsk som tycker såhär.

Varför känner du dig hemsk?

Invandringen till Sverige och Europa bygger på att vi tar emot yngre män som på illegala sätt tagit sig hit. Många ljuger om att de överhuvudtaget är flyktingar och väldigt många ljuger om sin ålder för att kunna klassas som flyktingbarn. Detta kostar enormt mycket och innebär stora nedskärningar i välfärden. För att finansiera detta skär man ner på det bistånd som går till läger där de flesta och de riktiga flyktingar finns. Alltså de kvinnor och barn som inte har råd eller inte vill riskera sin liv för att ta sig till Europa.

Hur är det på något sätt hemskt att vara emot denna fruktansvärda och inhumana politik? 


   
SvaraCitera

StarsAreBlind:

Ja den delen kan jag i viss mån förstå. Dock tror jag att SD har förändrats som parti och har blivit proffsigare. Självklart vill jag helst rösta på ett parti som M samt SD's invandringspolitik men nu när flyktingfrågan är störst tänker jag iallafall rösta på SD trots att deras HBTQ och abortpolitik skrämmer mig.

Jaja, det var tråkigt att höra. Men bra att du delvis inser att delar av deras politik är destruktiv.

thl*kt N.:

hur homo- och kvinnovänliga tror du att nuvarande invandrarkullar är? 

Hur så?

Kalle97:

Och vänstern är kommunister då de vill göra livet surt för höginkomsttagare och företagare

Så himla standard. Kan ni inte försvara SD så byter ni ämne, kallar V kommunister och hoppas att det ska hjälpa.


   
SvaraCitera

Walther:
Så himla standard. Kan ni inte försvara SD så byter ni ämne, kallar V kommunister och hoppas att det ska hjälpa.

Okej ska vi säga såhär då: SD var från början nazister men partiet är inte samma som för 20 år sen. Dessutom höll socialdemokraterna på med rasbiologi på 1940-talet, däremot så är det ingen som gnäller över det.


   
SvaraCitera

Kalle97:

Okej ska vi säga såhär då: SD var från början nazister men partiet är inte samma som för 20 år sen. Dessutom höll socialdemokraterna på med rasbiologi på 1940-talet, däremot så är det ingen som gnäller över det.

Jag vet att SD var nazister, se >sprunget ur vitmakt-miljön<.  Försöker du motargumentera mig eller vad är det frågan om?


   
SvaraCitera