Aviseringar
Rensa alla

OFOG i farten i Vidsel.


Ämnesstartare

Tyckte det ni gjorde var fint [love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ensamvargen:

Det där är ett uselt mot argument.

Det där är en särskriven mening.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

KingGurka:

Det där är en särskriven mening.

Jag är sär (skriven). [wink][sad][blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

gnjsag fbs:

jag tror inte på pacifism.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ensamvargen:

Fast vi tycker inte att man ska behöva testa vapen överhuvudtaget.

nej, det gör inte jag heller, men jag är pragmatisk. eftersom vapen används så kommer uppgraderingar att behöva testas. eftersom vapen testas, och troligtvis kommer att testas oavsett vad ni tycker, så är det väl bättre att det görs här, med svenska statens tillstånd och under bevakning, än i länder som inte har något att säga till om? tänk på franska statens provsprängningar av vätebomber.

Ensamvargen:

Visst är det bra att dom inte gör det i tät bebodda områden, men att få personer vet om att dom har ett testområde stort som Belgien och att NATO använder det, tror att du är rätt ensam om att tycka att vi ska bomba sönder vårat egna land.

det är bra att ni uppmärksammar det, ja. det stöder jag helhjärtat. jag stöder faktiskt hela aktionen trots att jag inte håller med om att ert slutmål är plausibelt.

att vi bombar vårt eget land (vilken jävla effektsökande formulering; vi bombar ödemark) är en konsekvens av att vi testar vapen på ett av de få ställen i europa som är tillräckligt stort och tillräckligt tomt för ändamålet. var annars?

Ensamvargen:

Du menar: Vad som tar emot de ballistiska kropparna? Eller är det helt ok att döda människor bara dom inte är på din sida?

det har jag inte sagt. det jag sa var det här: många anser det rättfärdigat att döda exempelvis talibaner, men inte civila afghaner. ifall en civil afghan dödas av en kula i tinningen så kommer frågetecken att uppstå. ifall en bomb är lika precis som en pistol mot tinningen så kommer det anses oacceptabelt om den dödar tjugo afghanska civila.

Ensamvargen:

Jag får väl acceptera att du tycker att krig är "mänskligt", men personligen tycker jag verkligen inte att det är mänskligt eller acceptabelt.

skilj på mänskligt och humant. mänskligt är hur människor som subjekt agerar, humant är hur man bör behandla människor som objekt. människor är i regel inte humana, annars skulle inte humanism som etisk skola existera.

KingGurka:

Det där är ett uselt argument. 🙁

på vilket sätt?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare


   
SvaraCitera