Forumet - oj kom på att ja har borstat tänderna 7 ggr idag

oj kom på att ja har borstat tänderna 7 ggr idag

152 0 18

Spana också in:

Nintendos BFF:

mh det blöder ibland :C

Kan vara bra, kan vara extremt dåligt. Speciellt eftersom tandköttet slutar växa när man är vuxen.

Nintendos BFF:

hur vet man om den är slipande? : O är vanliga det?

Vanliga är det och de som är "white" är mer slipande. Har inte tandläkaren sagt något? Borde synas på ditt tandkött.
Syrran fick tillsägning att borsta mindre och med mjuk borste eftersom hennes tandkött var rejält slitet.

Nintendos BFF:

borstar typ efter varje gång jag dricker kaffe ungefär, är la bättre än att massa kaffe ligger kvar och suger in sig så de blir missfärgade typ? :c

Eller så dricker du inte en massa kaffe hela tiden. [zzz]
Ofta extra skadligt att borsta tänderna efter man druckit jos eller andra sura saker (exempelvis kaffe) eftersom det fräter ytterligare på tänderna.
Nintendos BFF:

men vadå slits de av att man borstar dom?

jag vet inte, det lät så på tandläkaren.
när jag sa jag borstar tänderna många gånger om dagen sa hon att jag skulle borsta två

viss borstningsteknik sliter på tandköttet (fram å tillbaka över tänderna, istället för upp och ner) men att lite borstning sliter på emaljen känns ju osannolikt på sitt sätt
Myksa:

Vanliga är det och de som är "white" är mer slipande. Har inte tandläkaren sagt något? Borde synas på ditt tandkött.
Syrran fick tillsägning att borsta mindre och med mjuk borste eftersom hennes tandkött var rejält slitet.

Myksa:

Kan vara bra, kan vara extremt dåligt. Speciellt eftersom tandköttet slutar växa när man är vuxen.

men sluta får panik nu[cry] och hur är det bra om det blöder? :C

Myksa:

Eller så dricker du inte en massa kaffe hela tiden. [zzz]
Ofta extra skadligt att borsta tänderna efter man druckit jos eller andra sura saker (exempelvis kaffe) eftersom det fräter ytterligare på tänderna.

är ganska koffeinberoende :C men ah jag vet sköljer alltid munnen noga innan jag borstar tänderna när jag vet att väldigt sura saker varit i kontakt med dom[cute] men kaffe är la inte så surt?
Nintendos BFF:

åh har alltid borstat på fel sätt då tror jag

ja, det hade jag också!

man ska inte dra hårt fram å tillbaka med borsten vinklad mot tandköttskanten, antingen ska man göra snälla cirkelrörelser (inte precis upp å ner) eller så kan man dra den fram å tillbaka men vara noga med att vinkla tandborsten "från" tandköttet.. du kanske förstår, kanske inte.
det sa en tandläkare när jag had eilningar pga ledset tandkött.
men viktigast är att inte ta i utan hålla i borsten som den är en slapp penis som man viftar med.
Artie:

du kanske förstår, kanske inte.
det sa en tandläkare när jag had eilningar pga ledset tandkött.
men viktigast är att inte ta i utan hålla i borsten som den är en slapp penis som man viftar med.

hehe fin liknelse men ah fattar[blush] men vado är det farligt att borsta flera gånger om dagen även om jag gör på det sättet?
Nintendos BFF:

men vado är det farligt att borsta flera gånger om dagen även om jag gör på det sättet?

det vet jag inte
kanske om du har såndär slipande tandkräm som nämnts
annars känns det ju liksom ologiskt att det skulle slita så mycket mer än att äta knäckebröd eller så.