Forumet - ..ok..

..ok..

248 0 23

Spana också in:

El Guaje:

Okäj låter bäst! HAde en tränare som alltid sa "käj", det är inte okej. Hade han fått en skott i huvudet varje gång hjan sa så hade han troligtbis inte levat idag.

haha fan vad irriterande det är när folk säger så. känner ett par som säger så lite väl mycket. usch
El Guaje:

Ja det är riktigt jobbigt, det är inte ens ett ord!!

precis!

Tashie:

Kbry

ööhh?

Sovande:

yjamasbyxor!

why?

Fröken_Anonym:

ja, det är ok att äga ok

men ok /= okej

det uttalas olika.

ok = man uttalar o:et som ett o och k:et som ett k.
okej = man säger hela ordet

jag uttalar ok som okej. tror jag. känns inte naturligt just nu alls när jag försöker uttala ordet högt för mig själv
patrick bateman:

beror väl lite på sammanhanget tycker jag. bara ok kanske är det men inte om man säger typ ok och sen massa annat

Håller inte med! Tycker fortfarande att det låter väldigt mycket mer bitchigt att bara skriva ok oavsett sammanhang, man lika gärna kan skriva okej om man nu skall yttra det ordet [rolleyes][cute]

Plötsligt blir hela meningen mer intressant samt trevlig [y]
Sovande:

Plötsligt blir hela meningen mer intressant samt trevlig

haha njae. jag håller inte riktigt med. man kan få nästan allt att låta bitchigt. beror helt på hur man är och säger saker tycker jag. jag säger ok eller nej. jag säger nästan alltid okok i de flesta sammanhang. folk har aldrig klagat
Sovande:

jag hade klagat Nää men vi har helt enkelt olika åsikter kring detta, men hatar när man skriver ok

haha kan tänka mig det. jepp verkar så. haha (tänkte skriva ok där först men tog bort det [smile] ) ska försöka att inte skriva det till dig då, du får påmina mig om jag glömmer